Halloween middag
Hej,
Är det någon som har bra tips på LCHF middag som kan göras halloween inspirerad?…
Tacksam för alla tips!

Svartsoppa tillverkad av blod (googla för recept, det finns säkert på nätet)
En riktigt mörk Chokladmousse dekorerad med små "blodiga" hallon.
Blir spökformade maränger av äggvita och riven ost tillräckligt bleka?
Blomkålsmos med små korvar som sticker upp som blodiga fingrar (fungerar på barnkalas fast då har man potatismos och prinskorv som doppats i ketchup som blod).
Svarta sopsäckar som dukar och ev också gardiner.
Färga grädde eller turkisk youghurt med karamellfärg (kanske inte helt LCHF-renlärigt, men möjligen halloweenaktigt).
Kolla hos någon smyckesaffärer t ex Pärlgrossisten (googla så hittar du deras hemsida) och se om du hittar några halloweenpärlor som kan fungera som dekor istället för halloweengodis.
Rostbiff som stekts så den är blodig inuti.
En galge tillverkad av ölkorv?
HÄR, dessa köttfärshänder gjorde jag till halloween förra året. Vegetarianerna blev skrämda och jag blev mätt så de fyllde sitt syfte :D

Och tack!..massa roligt :)

#2….o Herregud!…det där såg riktigt läskigt ut :)…o riktigt bra gjort :)

#2 Usch, riktigt äckligt!!!
#4 & 5 Jaa! (det är ju inte min blogg det där! mina blev inte riktigt lika häftiga men de dög bra ändå ;))
Måste det vara läskigt? Jag föreslår helstekt kalkon - jättegott! Vi som har så lätt att ta efter amerikanska seder Varför kan vi inte ta efter Thanks giving också?

Haha…nää läskigt behöver det absolut inte vara.,,,men klart att det är lite roligt när det är annorlunda!
Helstekt kalkon har jag faktiskt tänkt på länge!!! Men är det inte jobbigt? hur många kilo ska det vara så det inte blir för stort, och hur länge ska den stekas…o några bra tips på innehåll?

Kalkon steks knappt en timme per kilo. De flesta kalkoner brukar ha en klarknapp på benet som poppar ut när kalkonen är färdig. Googla runt och se om du kan hitta någon bra fyllning, alt få lite goda idéer som du kan utgå ifrån när du gör en LCHF-fyllning till den (fruktfyllningar är inte helt ovanliga, men även köttfärs och bacon förekommer).

All tack för hjälpen :)
Ställ upp kokta ägg, lägg på en halv tomat på varje ägg(lite urgröpt) klicka på små majonäs prickar-vips så har du fina flugsvampar;)

Ohh…fräckt!…tackar :)