LCHF - Uppdatering
Nu har jag kört LCHF i 13 dagar, tror jag det är… Jag tänkte skriva lite hur jag förändrats såhär i början.
Till en början hade jag huvudvärk och kände mig orkeslös i kroppen, men det har avtagit. Har dock kvar lite andra besvär, men har även fått många fördelar!
Fördelar:
* Sötsuget är minskat
* Magen är inte längre extremt uppsvälld, utan platt nu när kolhydraterna är (nästan) borta
* Det känns som att jag möjligtvis har blivit lite smalare (har dock ingen våg och kan inte förlita mig på måttband eftersom måttet varierar varje dag, förmodligen på grund utav vätska)
* Jag får äta god och fet mat! Jag älskar bacon, ost och annat slibbigt.
Nackdelar:
* Torr i munnen vilket leder till dålig andedräkt
* Lite förstoppad och hård i magen
* Det blir svårare att äta varierat eftersom jag inte har ugn eller god ekonomi.
* Det är lite jobbigt att gå miste om godis, glass, vitlöksbaguetter, och vill gärna prova Billys nya pannkakor, men får inte… Och SUSHI saknar jag.
* Godissuget är inte helt borta, och det gör mig galen en del kvällar.
* Svårare att hitta snacks till bio/filmkvällar. På senaste bion åt jag flingat torkat kött, och babybell ost. Det var asgott, men då kan man inte handla direkt utanför bion som alla andra.
* En del dagar kan man inte äta av skollunchen, för att de inte har bra alternativ.
Det är visserligen många fler nackdelar, men fördelarna väger mer. Det är så otroligt skönt att slippa ha pösiga tröjor för att magen blir svullen, och man ser gravid ut.
Och när jag går ner till den vikt jag vill väga, vilket är cirka 10 kg mindre, då kommer jag verkligen att bli superlycklig.

Så roligt att du känner dig bättre.
Visst är det jobbigt med sötsuget (har själv kört LCHF i 3 veckor)men jag brukar försöka tänka att godiset får mig att må dåligt och jag vill ju må bra. Kan du inte prova att äta mycket kött och lite grönsaker när du är i skolan? Lite biogodis tips. Kokoschips, parmachips, ostchips, fläsksvålar, någon bit mörk choklad.
Lycka till i framtiden
#1 Jo, de flesta dagar går det. Men t.ex. i fredags serverades pizza, och det vegetariska alternativet var vegetarisk pizza. Då finns inte mycket att äta.. Ibland servers exempelvis palt och gillar man inte det finns paella, men det är ju ris. Så då går det ju inte.

Ät det som är ovanpå pizzan( Ta en stor bit så blir det mycket gott)