Nystart och behöver lite råd
Hej!
Jag ska börja med LCHF igen, körde igång med det för något åt år sen och då gick det bra.
Nu vill jag börja igen för jag kom på häromdagen hur bra jag mådde av LCHF. Så kosten känner jag till.
Däremot har jag lite funderingar på maten och produtker man ska köpa. T.ex kan man köpa produkter med druvsocker? Hur gör nu när ni ska köpa bacon, påläg(skinka) och ni ser att det är druvsocker i?
Tips på produkter och likadant med såser, tips på det med?
mvh
sophie

För det första så handlar det om mängden som varan innehåller och sen mängden man äter.
För det andra så behöver man inte köpa pålägg med druvsocker, det finns lufttorkad skinka med bara salt och kött.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Nån enstaka gång kan man äta saker med druvsocker i men jag vill inte göra det regelbundet. Det finns bacon utan druvsocker.
Jag gillar Tulps bacon. Det är lagom salt och är rökt. Brukar vara bra skivor också. På Willys finns lite större paket på 400g som är gott och ganska prisvärt. Tycker man om tjockare skivor finns det ännu större paket (1-1,5kg) med Tulip bacon.

Tack för svar!
Kör just nu med Scans bacon, inget druvsocker i och till pålägg köper jag skinka från charken och parma skinka :)
#3 Problemet jag ser med Scans bacon är att det innehåller rökarom…