Köttfärslimpa i micron
Det här är gammalt viktväktar recept som jag modifierat om.
Kanske kan man ha coocos mjölk i stället för grädde om man inte vill ha det… Vad tror ni?
Köttfärslimpa i Micron
800g färs
1 lök
2 msk soja
2 msk osötad senap
1 ägg
1 dl grädde
½ tsk kardemumma
Blanda alla indegrenser väl. Blanda i köttfärsen sist.
Forma limpan och sätt den i micron ca 15 min full effekt.
Alternativ till innehåll:
Mjukost cheddarsmak,
Bacon,
Ädelost,
vanlig grillkrydda
el
örter
Det är bara fantasin som sätter gränser..

Kardemumma i färs…intressant smakkombination som ska testas (dock inte i micron utan vanlig ugn)!!!
Jag kommer nog testa denna, låter intressant, men jag väljer nog också vanlig ugn.

Läste faktiskt skaldemans test med micron i natt och visst blir man lite fundersam… Men det är ju så himla bekvämt med micro..
Jag använder också Micron när jag skall värma maten, den är bekväm men säkert inte nyttig och bra för oss. På jobbet har vi ingen ung så där måste jag använda mikron om jag vill ha varm mat.

Med tanke med allt gott vi gör för våran hälsa nu när vi äter så här kanske vi klarar micron bättre iaf
…
Det gör vi säkert.
Jag skall prova denna i kväll, men lagar den i vanlig ugn.
Mervi, jag använder aldrig ugnen när jag värmer mat. Jag kör med den metod vi gjorde i mitt barndomshem. Effektivaste metoden är så här:
Sätt på plattan på högsta och krana fram kokhett vatten (ibland värmer jag det t o m snabbt i "ketteln"…). Under tiden lägger jag upp min portion på en tallrik, folie över. När kastrullen står och kokar med lite vatten i botten sätter jag tallriken över. Timern på 10 minuter och så gör jag något annat under tiden. Vips är maten kokhet, vilket jag inte tycker den blir i mikron.