Fiskpasta!
I raden av märkliga substitut… för ett tag sen köpte jag på mig lite olika snacks i en thaiaffär, bl.a. köpte jag strimlad, torkad fisk - typ 0 g kolhydrat… De är lite torra/sega att äta och går inte att dippa, är inte krispiga, så jag har funderat på om man kunde göra spaghetti av dem ist - och visst funkade det! Kokade dem helt enkelt bara ett par minuter, tills konsistensen blev rätt. Har inte gjort någon hel portion, provade däremot att blanda med en dippsås och det blev mkt likt en pastarätt. För den som inte gillar fisksmaken kan jag säga att den försvinner rätt rejält iom blötläggningen.
coolt! 
Men du, vad håller ihop tiil strimlor/spagetti?
Att det inte är deklarerat några Kh, betyder inte att dom inte finns.
Före LCHF-tiden köpte jag en gång kinesiska spagetti, näringsvärde var med påklistrad lapp på svenska: Energi 380 kcal, prot.10, kolhydrater 0.
Ville bara påoeka denna möjligheten så du inte blir lurad i onödan.
De innehåller ca 5 % tapiokamjöl. Känner mig inte särdeles lurad, så länge jag inte får ont i magen, vilket jag inte fått, så är jag nöjd.
Innebär det att resten är proteiner då?
Ptja, det består ju i huvudsak av fiskkött, så…
Var och en blir ju salig på sin tro….
och med det menar du?
Men snälla nån yvonnel - nu har jag hittat nåt som jag tyckte var kul, vill du inte äta det för att det inte innehåller enbart fett och protein, så fine! Släpp det… Jag tycker det funkar utmärkt iaf, om än en märklig "pasta".
jag förstår överhuvudtaget inte varför man måste gå in med sådana nedlåtande kommentarer, 5 % tapiokamjöl ger mindre än 5% kolisar totalt sett, (det kanske har ca 80 % kolisar i sig) det är väl helt ok?