Hur är det möjligt?
Måste bara få dela med mej :)
I våras åt jag enligt Lchf och gick ned ca 10 kilo. Sen när sommaren kom så braka det åt skogen ett tag men sen efter våran bröllopsfest i slutet av aug är jag tillbaka på banan igen.
Under sommaren gick jag typ bara upp mellan 2-3 kilo och dessa har jag gått ner men inge mera men däremot så har jag förlorat 45 cm runt om kroppen 
Hur är det möjligt att så många cm försvunnit men inte så mkt på vågen och jag har massa av fettvikt att ta av då nästan halva min kropp är fett vikt :)
Ville bara dela med av detta. TACK!

Ja det är väl bara att gratulera.. antagligen har du förändrat din livsstil till något som är bättre, eller?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Inte särskilt ovanligt. Det handlar så klart om omfördelning. Jag gick inte ner alls under två år med LCHF (hade redan normalvikt), men mitt midjemått minskade 18 cm.
Så om du har mycket att ta av fortfarande, så lär det hända mer.
Dina tarmar är mindre svullna, du samlar inte på dig vatten som tidigare och dina kortisolnivåer har gått ner så du samlar inte viceralt fett som tidigare. En hel del av det vicerala fettet du hade har väl också försvunnit. Det är min förklaring.
ja jag är jätte jätte glad.
Kommer bli överlycklig när vågen också börjar röra på sej
men idag ska jag få en blodsockermätare så jag kan hålla koll på vad som händer i min kropp. Ska bli så skönt!
Tack!

Hoppas att du, ninni-s, ursäktar att jag lånar tråden för en fråga. 
#3 Du skriver att kortisolnivåerna har gått ner hos ninni-s. Är det generellt så med denna kost? Att kortisolproduktionen sjunker? Hur och varför sker detta? Nyfiken…. 
#5 Helt 100 är jag inte men jag har läst (nånstans) att höga kortisolnivåer ger mycket viceralt fett. Har hon förlorat så många cm runt magen borde det vicerala fettet minskat och hade kortisolnivåerna varit höga hade detta inte hänt.
Höga kortisolnivåer får man av stress. Inte bara av att man har mycket att göra utan all stress som sjukdom, smärta, överträning, överarbete, arbetslöshet osv. Bara vissa av dessa går att åtgärda med LCHF och då går kortisolnivåerna ner, annars får man leva med dem. Det kan vara pga detta som vissa har svårt att gå ner, särskilt de som har nån sjukdom eller smärttillstånd.

Mer muskler, mindre uppblåst mage?
jag har inte gått ner allt runt magen utan på olika ställen på hela kroppen det är ett total mått :)

#6 Intressant! Kortisol binder väl även vatten?
I alla fall gör dess medicinska tvilling, kortison, det har jag erfarit.