Femte dagen
Läget idag är trist. Magen är jättetrög, har tillbringat mycket tid på toan. Ovant för mig som är van att magen sköter sig.
Jag ställde mig på vågen och det var plus några hekto. Men man ska väl inte ha så stora förväntningar så tidigt. Dessutom väger ju magen en del idag…
Sedan starteni torsdags har jag förbrukat ca 150 g smör och knappt 6 dl vispgrädde. Jag undrar om majonnäs? Den innehåller ju lite socker såg jag på burken, fast baratvå gram kolisar.
Trots magen lyckades jag ta mig till apoteket för att köpa Microlax. Jag köpte också ett paket kokos på Ica.
Finns det några goda råd där ute?
Du ska äta mer smör, 150g smör på fem dagar låter lite, det är nog vad jag får i mig på en dag. Smöret skjutsar dessutom ut det du har i magen.

Ja, fett smörjer smörjer systemet och håller igång förbränningen!
Det låter som att du petar i dig alldeles för lite fett…
Mer fett! 
Absolut, mer fett bara!
Köpte du kokos eller kokosfett?
Kokosfettet i vanliga butiker är HÄRDAT, d v s inte bra för oss. Kokosflingor innehåller rätt många kolhydrater.
Majonnäs är en luring. De använder vegetabiliska oljor vid tillagningen utan att alltid ange sort eller om den är kallpressad. Jag skulle nog undvika köpt majonnäs.
Lycka till!
Svar till DaMum: Jag köpte kokosfett, det heter Cococ, köpt på ICA. Var får jag tag på rätt fett?
Ska kanske tillägga att jag också äter ganska mycket brieost. Är det OK?
Cocos hette fettet. Jag stavade fel.
Mona-Stina, hjälp! Hur får jag i mig 150 g fett på en dag?!?
KatNyb!
Ditt kokosfet kan du köpa på nätet, eller på en hälsokostbutik. Vet att några här köper från Crearome och de kanske kan tipsa om webadressen dit.
Brieost är helt OK. Jag smäller i mig c:a 1 kg i veckan. Minst.
Om du menar 150 gram fett UTÖVER det som redan finns i kött, fisk o s v, så är det nog bara så att du får lägga på rejäla bitar på maten.
Ett tips jag har fått personligen av Sten Sture Skaldeman är att lägga 3 delar kött/Fisk och 1 del fett på tallriken. Äta tills jag är mätt, men vara noga med just den fördelningen.
Lycka till!
#7: Jag har börjat med nästan 50 gram smör till kokta, varma ägg på morgonen, kanske 10-20 gram i kaffekoppen och ett par stora klickar på all mat jag äter. Går så fint, så… 
Ägg och smör är min favorit frukost!
Jag var tveksam länge, men är numera omvänd troende till både smörkaffe och ägg med smör… 
Jag ska tänka på att lägga på smörklickar på det mesta jag äter. Ska jag slänga kokosfettpaketet jag köpte?
Så Fråga Doktorn på TV ikväll. Sega doktorer tycker jag. det var bar chips och läsk man inte skulle äta.
Kat, ett kokosfettpaket är nog inte så farligt. Jag har ätit det och inte dött. Men man ska nog byta ut det mot bra kokosfett i längden iallafall. Jag lider dessutom av det där, inte bra att slänga mat…
Jag spar alltid rester eller ger till hunden. Kan inte slänga om det inte är gammalt.

Jag ar som du Freja42 och darfor blev jag dalig av nagra kiwin som fanns i kylskapet, nar jag borjade med LCHF Anvande dem till att mora kott med. Det tog en hel vecka att bli normal i magen igen.
Usch, navarro, stackars dig!
Lätt att få i sig 150g smör om dagen. Frukostäggen hårdkokas, skalas och mosas med en rejäl klick smör. Jättegott!
Lunchen i dag bestod av entrecote, till den åt jag ungefär 40 g persiljesmör.
Kvällsmat var jag lat, kokade ett ägg som jag mosade med ännu en rejäl klick smör. En 40g ostskiva därtill.
Emellan målen dricker jag te, är en riktig teoman, tidigare hade jag en skvätt mjölk i teét men nu en klick smör.
Lätt att få i sig smör med andra ord. Annars kan man skira smöret och slå över maten man äter, det känns lite fett i början men man lär sig och nu skulle jag sakna det om det upphörde. Om jag någon gång tillåter mig äta grönsaker, kanske ett par/tre gånger i veckan, så blir det lättkokt broccoli eller blomkål, en smörklick till det är pricken över iet. Däremot kan jag inte lägga en klick smör i en ostskiva som en del andra gör är, det kväljer mig men prova att göra så och rulla ihop den. Ännu ett sätt att få i sig smöret.
Tack Mona-Stina för din dagsbeskrivning. Man får helt enkelt utnyttja alla tillfällen att få i sig smörklickar.

Håller med om att Fråga doktorn-experten var fegisar - men inte särskilt förvånande…inte vågar de sitta o säga att man ska undvika alla kolisar(även de långsamma) o istället äta en massa fett! Gudars vilket kaos det skulle bli! Utredning pågår just om läkare ska ha rätt att nämna denna fungerande, hälsosamma kost. Samma sak i Expressen idag - stor undersökning i USA visar att Atkins (LITE kolisar, mkt fett + protein) är bäst för att bli frisk o gå ner i vikt - och så har de en JÄTTEARTIKEL om GI som om det vore samma sak!!! Hjälp!!!