Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2150 ggr
tinis62
0

START?

Hej, poletten har precis trillat ner och jag vill gärna starta med LCHF kost, men jag tycker att kosten verkar oerhört enahanda, smör, fett, smör, fett, ägg, ägg, ägg, ägg, jag mår nästan illa bara jag tänker på att äta ägg och bacon till frukost, en gång är väl ok, men varje dag? Just frukosten tycker jag verkar svårast, jag äter inte frukost hemma, utan brukar ha några mackor med mig till jobbet som jag äter, men vad i hela fridens namn ska jag ha med mig istället? ok, jag kan ha ett kokt ägg en dag, men inte varje dag, jag tycker det är svårt, gillar varken fil eller yoghurt, dricker varken kaffe eller te. Någon som kan tipsa om något som är enkelt och mättande att ta med till frukosten på jobbet?  

Tina

lizziett
0

Ostskivor med skinka  (ihoprullad)

lizzzie86
0

Jag tänkte som du i början, va sjutton ska jag äta bacon och ägg varje morgon men sen tänkte jag på att jag doppa ost mackor varje morgon i trettio år och tyckte inte det va så konstigt.Jag äter ibland brieost med salami,ost med smör på och stekt bacon inlindad  till frukost, Det är svårt att tänka om i början håller jag med om.

Elajsa
0

Hej och välkommen

Om du absolut vill ha bröd finns ett "polarbröd" som är gjort på keso,ost och ägg du kan göra. Receptet hittar du under rubriken Mat - livsmedel

Lycka till.

EvaN
0

Hej !

Här kan du kika lite, Annika D kostråd. Kanske får du mer ideer. Kolla gärna recept här inne också. Lycka till Skrattande

http://pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf

magma
0

Jag äter mat. Numera gör jag inte skillnad på typen av mål längre, det kan bli allt från bara kokta ägg med smör, till köttfärssås med riven ost ovanpå till frukost- eller kvällsmat:)

Anterrabae
0

Tonfisk med majonäs och någon god bra ovanjordgrönsak.. Alt Räkor.. Det är för mig iaf lite lättare att få ner som "första mål" Annars tenderar jag att hålla med magma, mål som mål.. jag äter när jag är hungrig.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DaMum
0

En perfelt "macka" är annars en redig skiva kallt kött som är grillat eller stekt. På detta brer du smör/Bregott och så lägger du på någon fet och god ost, eller annat bra pålägg.

tinis62
0

Tack snälla ni för alla tips, ska försöka mig på dem och se vad som passar.

Ulf-S
0

Ett variationstips är att prova en annan infallsvinkel, att inte utgå från kött/smör/ägg osv.

Om du inte tänker äta superlite kolhydrater så kan du exempelvis välja ut en grönsak och fundera på hur du kan tillaga den på ett lchf-sätt! Det finns många traditionella sätt att äta grönsaker som passar oss, t.ex kronärtskocka med rört smör eller sparris med hollandaisesås. Sedan kompletterar man med protein av något slag som passar till.

I receptdelen här på webbplatsen finns det dessutom många bra tips!