vad heter pofiber pa engelska?
Nagon som kan hjalpa mig? Har gnuggat knolarna men kommer inte upp med na't namn att leta under mer an gluten-free baking supplies.
Jag har letat efter pofiber men hittar bara potato starch vilket har 12 kh/1 msk … och inga fibrer.
Fiberhusk hittar jag … gar det att anvanda fiberhusk istallet for Pofiber? Hur gor jag da nar ett recept sager att anvanda bade Pofiber och Fiberhusk?

Po fiber eller potato fiber kanske?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
pofiber och husk har olika egenskaper så speciellt utbytbara är de nog inte. Husk binder mycket vätska och ersätter gluten. Det binder alltså samman, pofiber är mer som mjöl fast utan klistrigheten som mjöl har. Tycker jag.
i den andra tråden, som blev låst, nämner du potatismjöl men det är ju närapå motsatsen till pofiber, pofiber är det som är kvar av potatisen när man tagit bort stärkelsen som då blir potatismjöl.
Inte säkert det är något som säljs i alla länder.
I så fall så är det ju i alla fall lätt om du har någon att skicka till dig från Sverige.

Jag namnde bara potatismjol som exempel pa vad som finns … alltsa att det INTE finns potatisfiber, bara potatisstarkelse, till salu.
Jag undrar om det finns na'n som vet vad det kan heta pa engelska (amerikanska); Pofiber kanske overhuvudtaget inte finns utanfor Sverige? Kanske en speciell produkt fran Semper? Ska skriva och hora efter. Vem vet, de kanske saljer utomlands.

Ja, jag ska forsoka fa det sant fran Sverige. Tittade pa Sempers websida och det ar intressant att det gar inte att kontakta dem per email … finns ingen email adress alls.
Daremot har de lankar till sin distributorer i Norden och det finns en email till Danmark sa jag ska forsoka dar ocksa eftersom de saljer pa postorder. Priset dar ar 20,50 DK for 125gr … ar det rimligt pris?

Här har du 24 leverantörer av POfibrer på engelska.
http://www.food-ingredients.com/suppliers-potato%20fiber%7Cpotato%20fibre.htm
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tack! Ska ta mig en titt pa dessa lankar :0)

Jag har kollat lankarna men det ar for storkop fran kemindustrier som haller pa med matprodukter/animal feed. Det fanns inga namn pa produkter som gar att fa i en vanlig affar.
Ska se om jag kan fa tag pa genom Sverige. Vilken affar fanns Pofiber i i Stockholm? Vet nagon om det finns att fa tag pa i Sodertalje?
finns nog i de flesta matvarubutiker. Här finns det iallafall nästan överallt. Ica, Coop
Det brukar finnas i de flesta mataffärer, av någon anledning brukar ica vara billigare än coop på den (även i små affärer). Typ 13kr på ica och 17 på coop, inte för att det är en stor skillnad.

Satt och kollade upp andra fiberprodukter och sag att Hi-Maize resistance starch ar en amerikansk produkt. Ska kopa och se vad som hander nar man anvander detta. Hittade andra produkter ocksa men ingenting som ar baserat pa potatis. Det gor ju nu ingenting eftersom jag har nagon som skickar ett par paket Pofiber till mig sa jag kan prova.
Det har funnits rödbetsfiber också, kanske nu med, som jag minns var det främst avsett som ersättning för skorpmjöl till panering.
Någon som är duktigare än jag på att googla?