Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 5784 ggr
Diran
0

Fråga ang protein shake...

Jag har sökt lite på existerande trådar, men jag skulle vilja får bättre klart svar på just min fråga..

Jag skulle helst vilja prova någon protein shake för att ibland kunna skippa frukosten eller lunchen.

Tex om jag sover hos min kompis som inte ens äter frukost och som är vegetarian, då är det ju smidigt om jag kan ta med mig en shake eller liknande.

Samma om jag inte kunnat fixa lunch till jobbet, känns som att det är bättre än fuska och köpa en macka.

Min fråga: Jag prata med en jobbar kompis om vilken protein shake jag borde använda.

Han sa att jag bara som dricka protein shake om jag tränar hårt (jag tränar bara kondition ett par gånger i veckan på gymmet) han sa att annars så får jag för mkt energi av proteinet som kroppen inte gör sig av med utan istället lagrar som fett…
Gäller detta om man i övrigt bara äter drygt 20g kolhydrater om dagen?

Jag hittade denna här (bor i England)

http://www.hollandandbarrett.com/pages/product_detail.asp?pid=2005&prodid=2194&afid=70&safid=AG&scid=14581&cm_mmc=Aggregates-_-Comparisons-_-GoogleProducts-_-HBMVPCGP&of_tid=94iquvQJjTW83J7wBZkQDHV6-QJZ58Dwdjg67ENvZ6eDUdLE7DPibNuUXbXrCn5I

för jag läste i en tråd att "Kasein" är an av de bättre protein shakerna att använda.

Kan någon ge mig lite råd?

Hade gärna kört äggmjölk istället, men jag kan bara för allt i världen inte äta ägg i någon form.. :(

Diran
0

Någon måste väl kunna ge något råd ang detta?

starhawk
0

Ingen expert på området men du får väl kolla vad det innehåller, så dom inte har gömmt en massa kolhydrater bland proteinerna och hur mycket proteiner det de facto är frågan om, överskott av protein kan ju konverteras till socker i kroppen. Sen är det ju lite fattigt att bara hälla i sig protein du behöver ju fett också, inte minst för energin, fast det blir ju lite besvärligare att ordna förstås

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus