Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5137 ggr
japzie
0

hungrig snart igen...

Hej alla!

Nu blev det min tur att skriva ett inlägg här!

"Problemet" är alltså att jag blir hungrig endast ett par timmar efter att jag ätit. Äter mig mätt (ohungrig) när jag äter, ofta ganska rediga portioner. En tre, fyra timmar senare är jag hungrig igen… Åt av en händelse en lite mindre lunch en dag, och hungern höll sig borta mycket längre.

Finns det ngn logik i att om man äter mindre hålls man mätt längre och vice versa?

Tankar, reflektioner?

Lynxx
0

Äter du LCHF - hur länge isf?

/L

Diran
0

Vet inte om detta kanske är lite liknande. Ju senare jag äter på kvällen - desto hungrigare blir jag på morgonen när jag vaknar!

Om du bara har ätit LCHF ett väldigt litet tag så kan det vara bra att hellre "överäta" lite (dock inga kolisar) men om du märker att det blir bättre av mindre portioner, fortsätt så.

Vad åt du till lunch?

japzie
0

Äter LCHF - ätit så ca ett år (dock med "paus" under sommaren)

Till lunch idag kållåda (vikt?) och lite rårörda lingon utan socker.

Tkr det är så konstigt.. Får väl testa en tid och se vad som händer. OCh isf bara acceptera att min kropp beteer sig såhär.. För å andra sidan känns det ju heldumt att äta en massa och vara hungrig igen efter ett par timmar, jft med att äta mindre och hållas mätt längre…

Diran
0

Ja, jo precis. Så länge du känner att du inte förlorar all din energi och sådant så kan det ju inte vara så farligt.. Det är ju så individuellt!

Wtn3
0

Ibland är det bara ren slump hur länge man är mätt, eller slump och slump, men många fler, ibland helt okända, faktorer än bara när och hur mycket man åt senast spelar in. Vissa dagar kan jag komma på mig själv med att klockan slagit 17 innan jag ens blivit hungrig första gången, andra dagar kanske jag redan ätit tre gånger vid det laget. Jag tror alltid det bästa är att lyssna på kroppen.

japzie
0

Det ni alla säger verkar så smart och logiskt - och att jag helt enkelt borde lita lite mer på att min kropp vet vad den behöver. Får experimentera lite och se vad som händer… Tack för era svar!