Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 11194 ggr
nilekatt
0

Molkosan

Har några människor i min närhet som det senaste året gått över mer till "naturlig mat" - inte helt olikt lchf och det jag äter faktiskt. Däremot dricker de mängder med Molkosan (syrad ostvassla, om jag förstått det rätt), utspätt, kanske 1 msk per liter vatten. De hävdar att detta är värsta mirakelkuren som håller borta förkylningar, magproblem och allt möjligt. Någon som vet nåt om det? Någon annan som fått hälsofördelar av Molkosan? Innehåller det mycket kolhydrater?

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

verrax
0

Jag tar vid behov för magen, hjälper absolut!

Zepp
0

Det är väl själva mjölksyrebakterierna som hjälper antar jag?

Likaså med syrade grönsaker och kokosfett.. altså kokosfettet syrar magen och gynnar mjölksyrebakterierna.

Man kan även köpa Kaprylsyra på hälsokosten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anterrabae
0

Det är mjölksyrabakterierna som gör det… som Zepp säger. Största delen av vårt immunförsvar utgår från magen och med god bakteriekultur där så håller man många sjukor borta.

Molkosan är ett relativt billigt tarmbakteriepreparat, som är effektivt. Jfr Lactovital och andra preparat som tenderar att kosta massor.

Tarmbakterierna är även nödvändiga för att vi ska bryta ner och sen tillgodogöra oss maten vi äter.

Det kommer som sagt från mjölk och är man känslig för laktos så ska man kanske passa sig. Man kan få ont.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade