Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5022 ggr
Fiami
0

Känns bra

Vill bara skriva att nu har jag ätit lchf sedan förra onsdagen och jag känner verkligen att det här är bra :)

Jag äter mycket mindre mängd, är ändå mätt och nöjd. Har tänkt att det låtit för bra för att vara sant när folk sagt att deras sötsug försvunnit fort, men det tog bara ett par tre dagar så hade det minskat DRASTISKT och det är under kontroll. Jag är verkligen en kolhydratsälskare, jag har allid hellre ätit potatis, pasta ris istället för det man har till som köttfärssås, kött och fisk. Så det har tagit emot att börja, men jag är glad att gjorde det!

Redan börjat minska på vågen, och även om det är vatten i början så är det så skönt att se resultat!

Ha en trevlig helg!

WilliamJ
0

Det låter jättebra. Hoppas det går lika bra i fortsättningen för dig!

Zepp
0

Jadu, jag vet inte vad folk har fått det ifrån att det är volymen mat som gör en mätt, när det till största delen handlar om energiinnehållet.

Och har man en fungerande aptitreglering så blir man mätt på mindre, iomed att denna maten är energitätare.

Och lyckas man såtillvida att man äter mindre kolhydrater och insulinnivån sjunker och blir jämn så är det inte helt omöjligt att kroppen tar en del av sitt behov från fettdepåerna.. det är det som vi kallar hormoniell viktreglering.

Lycka till.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

lizzzie86
0

Zepp, alltid lika roligt att läsa dina kommentarer.

Fiami, låter bra,lycka till med resten