Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 6806 ggr
nilu
0

Bra matställen efter Norrlandskusten?

Kom på at jag kunde kanske utnyttja denna oerhörda kunskapsbank som KiF utgör.

Vi ska åka från Sundsvall till Umeå på söndag och behöver tips på bra matställen längs vägen, företrädesvis runt Ö-vik. Kommer från Östersund och känner inte till matställena efter Norrlandskusten. Vore perfekt om nån kände till något LCHF-kunnigt matställe.

Tacksam för svar.

chapp
0

Eller så gör du en god omelett och tar med en termos kaffe, plus en bit ost och har en trevlig picknick!

nilu
0

Eller så finns det kanske någon som vill svara på min fråga i stället, eller?

tusenord
0

Du kan prova beställa en köttbit av valfritt slag och be att få sallad istället för potatis/pommes. Det brukar funka för mig, vart jag än provar.

chapp
0

Denna enorma kunskapsbank verkar inte ge så många svar i det här fallet. Det är svårt med restauranger, tyvärr.

Ballo
0

Jag var på en MAX restaurang i går, dom hade LCHF-hamburgare, dock lite dyr tyckte jag. 65kr.

Men om dom fins i norrland vet jag inte.

MVH Kennet

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

Aniara4
0

#5 MAX är ökänt för att ha en massa s-k-i-t- i sina hamburgare (typ potatismjöl och glutamat), och hur osannolikt det än låter är det faktiskt bättre att gå in på McD eller BK och beställa en burgare och sen bara äta köttet.

Jag tror det är det vanliga rådet som gäller, att kolla om det står många långtradare utanför. Yrkeschaufförer brukar veta vilka ställen som är bra. De flesta vägkrogar har något slags hel köttbit, oftast något billigare som karré eller liknande, och det funkar ju bra. Köttfärsrätter är mer tveksamt om man är strikt, det är ju i regel mjöl i.

Stanna INTE på Silverlaxen strax före Nordmaling, där var vi i somras och det kändes ovanligt ofräscht. Vi tänkte som så, att om de inte förstår att de ska städa och hålla snyggt på toaletten, hur vet vi att de förstår att de ska städa och hålla snyggt i köket?

nilu
0

Vi stannade på Björnstugan, 6 km söder om Ullånger. Jag tog en entrecote och min sambo fläskfilemedaljonger, båda med bearnaisesås och wok-grönsaker. Mycket mört och gott kött. De är noga med att påpeka att man får vänta på maten, de lagar maten först när den är beställd.

Ett tips på bra matställe jag nu förmedlar till alla.

Tack för tipset på ett inte bra matställe, såg Silver-laxen när vi for förbi.

Aniara4
0

Vad bra, då vet vi var vi ska stanna om vi åker norröver nästa sommar igen!

kaisakavat
0

nilu - Jag grunnade galet mkt efter namnet på den restaurangen, men kom inte på det i tid. Det var Björnstugan jag tänkte på! Skrattande

Ballo - Kuriosa.. Max hamburgare är ett företag med bas i LULEÅ, startat av en Luleåbo från början, har funnits i Norrbotten i MÅÅÅÅÅÅÅNGA år. Skrattande

Tyvärr är det som Aniara säger - de har glutamat i hamburgarna. Vägrar dock att tro att McD eller någon annan skulle vara bättre. Det är nog redovisningen som skiljer.

berittis
0

Max har sitt huvudkontor i Luleå men startat av en Gällivarebo från början.  Sina första restauranger hade han i Gällivare. Han flyttade sedermera till Luleå.

kaisakavat
0

Ojdå.. sorry för fel i uppgifterna där…. Skäms