Protein vs fett osv
Nu kommer jag med mina konstiga nybörjarfrågor igen 
Men har jag uppfattat det rätt; Jag väger i dagsläget straxt över 70 kg och min första målvikt är 60 kg (jag är ganska kort så jag pratar inte om att se ut som Twiggy).
Detta innebär att jag skall äta ca 48gram protein om dagen för att kunna gå ner i vikt. (0,8*60 ).
Som exempel såg jag i Cal-Countern att 50g bacon, 50g blandfärs och en "normalstor" fläskotlett är nästan den mängeden protein…. Då jag nästan inte kan ha några tillbehör till dessa så ser jag inte realistiskt hur jag skall kunna bli mätt…
Måste börja med en helsikes massa kokosfett i teet, eller har jag fått något om bakfoten?
48g protein ger det då att jag bör få i mig 96g fett, dvs dubbelt så mycket?
Tacksam för svar av någon kunnig 
Jag är ingen expert men det låter väldigt lite protein.
Tränar du något, för då behöver du nog mer.
Hoppas det snart kommer en mer kunnig person och kan svara på din fråga.
Ja Mervi, jag hoppas att jag har fått det om bakfoten. De få dagar jag har ätit enligt denna kost har jag nog ätit nästan den dubbla proteinmängden. (Har inte gått upp eller ner i vikt på dessa få dagar).
Jag äter också mer protein men jag går inte heller ner.
Jag har läst om olika uppgifter om proteinet. Vissa säger 0,8 gr per kilo ideal vikt, andra 1 gr och vissa tom mer.
Det har skrivits om detta tidigare på forumet men just nu hittar jag det inte.
0,8-1g för kvinnor som INTE tränar muskler medvetet är MINIMUM för att inte musklerna skall förtvina.
Numer pensionär i Nynäshamn

Precis, minimum!
Jag äter ungefär 2 g protein per kilo kroppsvikt och det verkar vara en bra nivå för mig som tränar och vill bygga upp lite muskler. Fettmängden minskar och muskelmassan ökar, även om jag står still viktmässigt.