Bregott får konkurrens
Kan det vara ett tecken på ökat konsumentintresse för smör att Bregott nyligen fått konkurrens? Flera bredbart smör + rapsolja finns på marknaden, bl a Milko och Valio. Det kan vi se som en framgång. Jag undrar om inte smörförsäljningen ökat över lag.
Glöm inte att Ica också har smör och "bregott" under eget märke…
Visst är det roligt! Jag har gått över till Valios Mjukt och gott, helt enkelt därför att det är godare än Bregott.

Har också gått över till Valios et bidragande skäl var att när man tog fram Bregott ur kylen var den för hård, Valios är precis lagom när man tar fram den från kylen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag ser ingen poäng i att blanda i rapsolja i smör, så jag äter endast bregott i nödfall när inte vanligt smör finns tillgängligt.

#4: Jag använder det bara en gång i veckan, när jag äter mina räkmackor, resten av veckan är det rent smör som gäller
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Jag använder vanligt smör, behöver inget mjukt då jag inte äter bröd.
fast jag tror ni missar poängen! Poängen är att, i allt högre grad, MACKÄTARNA, kolhydratsätarna, tycks rata margarinet, det är väl toppen!!
Visst är det toppen
Är man en LatMask är det skönt när smöret är lite lagom mjukt = rapsolja… För en timme sen använde jag det för att smörja en ugnseldfast form.