Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 7524 ggr
SirfalasEmy
2

Naturligt slank?

Vad betyder det? Ser/läser det ibland och förstår nog inte innebörden. Glad

Wildrat
0

Brukar det inte vara de som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt?

fellfrosch
0

Hade med gära velat veta det :P har alltid funderat

SirfalasEmy
0

Aha, ja så är det kanske. Har aldrig varit det, kanske därför jag inte hajjade. Cool Eller jo, jag var ju smal som mycket liten, men sen kom sockerberoendet.

KarinJ46
0

"Naturligt slank" - brukar det inte stå det i reklamen för alla "onaturliga" bantningsmedel? Flört

Lisabet
0

Men visst finns det naturligt slanka. Min dotter är det. Hon är 165 cm lång och väger nu (tror jag) 55 kg. Hon är smal, men absolut inte mager, det ser man när hon inga kläder har på. Förra sommaren vägde hon 49-50 kg, och då var hon väl smal, även om hon hade en del hull i alla fall. Och hon är inte den som petar i maten, hon har alltid varit matglad.

Chinilla
0

De som är slanka utan att behöva tänka på vad de äter, alltså oftast  oavsett av de äter. Sådan var jag själv förr, tills jag fick barn, då tycktes graviditeterna ha förstört ämnesomsättningen. Sedan dess rör sig vågen, och detta bara uppåt. Förr hände aldrig någonting oavsett vad jag åt.

Jag inser nu efteråt vad lyckligt lottad jag var.

SirfalasEmy
0

#5 Känner iofs igen det där i min egen dotter. Hon är 7 år och jättesmal. Hon var smal redan när vi hade massor av kolisar och socker i "maten". Hon har visserligen gått upp lite mer nu sen vi börjat med LCHF hemma. Men jag tror att kolhydrat-träsket (med mycket omega 6 mm) hindrade hennes utveckling lite, då hon utvecklade allergier. Alla kanske inte går upp av fel kost, utan ibland tvärt om? Tänker på upptaget/möjlig brist av vitaminer osv. Fast jag tänker kanske helt fel. Hur som helst så verkar hon må mycket bättre nu, även om hon fortfarande har besvär av sin gräsallergi.