Resultat!
Jag lade om kosten till LCHF i början av augusti. Skrev i början en del inlägg, och fick bra svar, utifrån abstinens och omställningsbesvär. Efter hand lade sig problemen och vinsterna började visa sig; ökad mättnad, bättre hy och f a mycket mindre magproblem! Inte haft en enda riktig IBS-attack sen jag började (förutom det som antagligen berodde på själva omställningen). Har också gått ner 1 1/2 - 2 kg hittills och det är jag nöjd med, jag är normalviktig och tror att jag ska väga ungefär som jag gör nu.
Dock har jag nu återfallit till viss del pga av jag varit inlagd på sjukhus för en halsoperation. Ätit glass, mm, vilket vad det enda jag kunde få ner. Och hudproblemen och gaserna i magen kom omedelbart tillbaka! Så nu ska jag försöka styra upp det hela igen. Är så glad attt jag hittat en kost-linje som funkar.
Väldigt roligt att du fått så bra resultat! 
Det kommer säkert att gå fint nu när du tar tag i det hela igen, du vet att du har massor att vinna. Lycka till!
Roligt att läsa om dina hälsovinster. Det är många som berättar det samma. Magproblemen brukar försvinna fort efter man börjat med LCHF. Lycka till!
Det är inte mjölkallergisk du är? Tänkte på att du fick hudproblem och gaser av glass?
Utslag och gaser är typiskt för mjölkproteinallergi. Äter du mjölkprodukter annars?
Tillägg;
jag upplevde det precis likadant som du när jag började med LCHF men upptäckte senare min mjölkallergi. Numera äter jag inte ren LCHF (utom när jag gått upp nåt kilo) men är lika bra i magen trots en betydligt större mängd kolhydrater än jag åt i början.
Äter alltså inget med mjölkprodukter och min av läkare konstaterade så kallade IBS visade sig vara en allergi.
Mjölkprodukter verkar gå bra i rimliga mängder. Tror mest att det varit högt fiberintag som min mage inte gillat. Men nu när den slipper fullkorn mår den bra! Men just nu är det glass som gäller pga av en nyligen genomgången halsoperation
. Sen ska jag avsockra mig igen
.