Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5792 ggr
kitabu
0

Expressen i dag

Anna Bäsén har skrivit om mig i Expressen i dag i samband med indragandet av Avandia. Jag har uttryckt mina synpunkter på diabetesvården i Sverige. Katastrof.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

MimLan
0

En länk eller ett par inskrivna citat skulle hjälpa upp inlägget och förståelsen av vad du vill förmedla?

kitabu
0

Såvitt jag kan se finns det fortfarande ingen länk. Artikeln handlar om det jag skrev i #0.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

kaisakavat
0

Det är lite oklart, vad #0 handlar om.. Obestämd

Länk, eller mer utförlig trådstart, skulle kunna förklara. Man kan ju försöka gissa, men varför inte hjälpa läsaren och därmed kanske ge tråden en mening?

Något är en katastrof. Vad?

- att du uttryckt dina åsikter?

- att Anna Bäsén skrivit?

- att Expressen tryckt?

- diabetesvården?

Pasi
0

Jag förstår inte heller ett dugg av första inlägget - syftningarna är oklara.

Mervi
0

Jag tror att det är diabetesvården som är katastrof.

jagheterellen
0
bustas
0

Fattar ingenting, samtidigt är jag nyfiken. Vad gör man då tro?Obestämd

Mervi
0

Hoppas att trådskaparen förklarar närmare.

Skrufs
0

#2 "såvitt jag kan se finns det fortfarande ingen länk". Finns artikeln med i Expressens nätupplaga? I så fall kan ju du gärna kopiera länken dit så vi som är intresserade kan läsa! :)

MiaP
0

Det är naturligtvis diabetesvården som är en katastrof. Det har ju Kitabu alltid hävdat här på KiF. Och dessutom om man läser tidningen så är det så att LCHF får en mycket positiv respons i detta reportage.

coton
0

Tack Helena H. Jag har visat artikeln för min mor som har diabetes i ytterligare ett försök att för henne förklara nyttan med LCHF i förhållande till diabetes. Det var bra.

bustas
0

MiaP: Var finns den positiva responsen på LCHF i reportaget? 

Vidare, Hesselmark skriver i #0:

"Anna Bäsén har skrivit om mig i Expressen i dag i samband med indragandet av Avandia".

Var finns det i artikeln? Talar vi om samma artikel?

Min mor lärde mig att, "läsa mellan raderna" för att förstå saker och ting, men här räcker inte mellanrummet till.

Inkanyezi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte just Expressen för att kolla pappersupplagan, men det som mest drar till sig uppmärksamheten där är att de bjuder på en kokbok, som kanske inte helt är LCHF.

Jag ska dock lusläsa texten inuti och se om det kom med något om Helena eller LCHF.

Inkanyezi
0

Oooops; upptäckte just att Helena postade igår. Jag ska försöka hitta gårdagens.

bustas
0

Tror mig ha en förklaring till "mysteriet".  Har fått info hemifrån att det var en artikel i gårdagens Expressen (ej på nätet) där Anna Bäsén hänvisar till Helena Hesselmarks hälsoförbättringar med LCHF så som diabetes 2 person.

Citat från artikeln:

"Helena Hesselmark , 70, som har diabetes typ 2, tycker att dagens diabetesvård är katastrofal.  - De är väldigt snabba på att godkänna nya läkemedel. Men när det gäller ofarliga kostförändringar som LCHF så tar det väldig lång tid att få genomslag".

Är det denna artikel du åsyftar Helena?

Inkanyezi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, i gårdagens ser det bättre ut, en stor fin artikel.

Det hade ju varit fint om dom lade upp den också.

kaisakavat
0

#16 Tack!

Aniara4
0

Ok, det förklarar varför vi som inte köper pappers-Expressen begrep vad det var för artikel det handlade om!