sån där dålig dag
Är det för mej idag….
Mådde jätte illa igår kväll och vakna mitt i natten av att det var olidligt. Så fick gå och sätta mej i badrummet för att ha när till allt.
Jag spydde inte men var bra nära men det kom ut andra vägen så att säga :(
Efter det släppte lite av illamåendet och idag har jag inte mått på topp direkt. har lite feber och illamåndet har kommit och gått. Fick i mej i ganska rejäl frulle bestånde av 3 kokta ägg 3 skivor mortadella och 40 g philadelfia. Men jag fick tvinga i mej detta och inte i ett svep… Blir "mätt" bara av att titta på maten men så fort det gått en stund så känner jag mej hungrig igen. Fattar inte vad som är fel idag. Och just en sån här dag när jag tycker lite synd om mej själv så vill jag helst bara äta en stor fet hamburgare eller en pizza eller dyl… Jag vill nog inte egentligen utan det är väl mera hjärnspöken. Men vad är det som gör att jag mår så konstigt idag och jag har inte ätit nått annorlundare än min man och han är inte dålig…
Var bara tvungen att skriva av mej på en sida där folk förstår mej och inte bara hoppar på mej som ALLA gör när man lägger nån status på FB som inte passar in i vårat fettskrämda land som älskar socker i allt!
Det kan ju vara ett magvirus, de hittar oss trots kosten…
Och om man mår illa och har diarré är jag övertygad om att magen mår bäst av att få vila. Drick det du kan få ner, varm dryck brukar gå bra, och vänta ut sjukan. Det gör inget om du inte äter alls en eller ett par dagar, bara du ser till att få i dig vätska.
Jobbigt att må illa, men visst kan det vara en helt vanlig magåkomma, som karinafp skriver. Det är ju inte säkert att det handlar om maten.
Kolhydratätarna brukar väl ta till kokt ris, rostat bröd och sådant efter magsjuka. Lättsmält energi. 
Själv drack jag te med lite kokosfett så fort jag kunde få i mig något, senast när jag hade magsjuka. Det gjorde att jag inte blev så där utmattad som man annars brukar vara efter en redig maginfluensa…
Jag tror inte heller att du ska tvinga i dig mat när du inte mår bra. Prova att invänta aptiten istället.
Har du feber har du säkert nåt litet elakt virusmonster i dig! Du har fått bra tips här. Följ dem gärna och krya på dig!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Hej på er och tack för tipsen
Mitt illamånende försvann sen och jag blev även bra i magen och fick min mens :(
Så nu gör den ont på annat sätt.
Kosten går strålande och jag har äntligen fått min sambo att fatta att han ska hålla mej borta från allt vad än jag har för dåliga ursäkter och han håller det stenhårt.
Men tack igen
Ha en underbar helg