Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 9557 ggr
evion
0

Smör utan fett

Vad är egentligen detta? http://www.icantbelieveitsnotbutter.com/Products/Spray.aspx

Jag blir alldeles mörkrädd. Kollade på ett program på TV från USA (RAchel Ray)där man glatt berättade om kalorisnåla alternativ till olika maträtter.

En kvinna stoppades i affären och man konstaterade att hon hade massor av feta varor i korgen, bland annat smör, bacon och grädde. Hon skulle laga någon kycklingrätt med grädde och bacon till middag. Man följde med henne hem för att laga en kalorisnålare variant av den rätten.

Kycklinglår byttes mot kycklingbröst

smör mot fettfritt smör

grädde mot fettfri grädde

bacon mot baconpulver

och för att få såsen krämig hade man i något gjort av svamp

Saken var den att ingen i familjen så överviktig ut och kvinnan verkade basera de flesta måltiderna på fett och grädde, nu skulle hon byta till fettfri diet?!!!! Vilken mardröm! Stackars människor, hur kan de tro att konstgjorda produkter och fettsubstitut skulle vara nyttigare än vanlig hederlig mat lagad på bra råvaror? Skrämmande…

skogs-tolva
0

Geeeeez! Mycket skrämmande, hade det nu varit så att de såg feta ut alla i den familjen så förstår jag att de trodde att de gjorde någon välgärning…men nu???

Fetfritt smör?!   *uäck* Tyst

evion
0

Ja helt sjukt, alla i familjen var "normalviktiga" och man sa inget om sjukdomar heller, så varför det var så viktigt att få just denna familj att byta till fettsnål diet vet jag inte. Men vad de ojade sig över att kvinnan hade 8 kg smör i kulskåpet och ändå köpte mer på affären. Kvinnan svarade lite generat att hon gillade smör.

starhawk
0

En lätt titt på flaskan avslöjar att det är majs det är frågan om återigen har den amerikanska majsmaffian slagit till för att prångla ut rekordöverskottet av majs på marknaden i en ny förklädnad

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Elfdance
0

Vad är det i egentligen? Bara nollor på näringsvärdestabellen…

[ErikSvensson]
0

Vatten Skrattande

Inkanyezi
0

Att det handlar om Unilever är inte att ta miste på.

skogs-tolva
0

8 kg smör?!? Just för tillfället ligger jag efter med ca 6 kg, men ofta har jag 3-4 kg i kylen, du vet, 'just in case' Skäms Och minst 2 enlitrar med grädde, osv….. *ler*

yvonnel
0

PÅ LCHF shopen finns något slags "starkt" smör, är det någon som har provat?

keja01
0

Det är inte lag på innehållsförteckning i USA tydligen. Inte att ange näringsvärden per 100g heller. Det som anges är näringsvärden per spray-tryck 0,2g. Då kan vad som helst i näringsinnehåll avrundas till 0g. Ett konstgjort aromämne är förmodligen det enda som kan märkas i maten av en så liten mängd.

evion
0

men det fanns ju ett smör också utan fett helt.

http://www.icantbelieveitsnotbutter.com/Products/Fat-Free.aspx

"Soft spreads are made from a blend of nutritious vegetable oils such as canola, soybean, corn, sunflower and/or olive oil. By selecting oils that are lower in saturated fat and rich in essential fats such as Omega-3 ALA, we are able to make soft spreads that are nutritious as well as tasty and convenient to use."

hemul
0

Sajten var ännu roligare för några år sedan. Då hade de en interaktiv flashpryl med Fabio…

skogs-tolva
0

yvonnel: Det är typ Ghee. Alltså smöroljan är separerad från ev laktos och mjölkproteiner. Väldigt smart och lång hållbarhet.