Kokosfett och hälsoförbättringar
Hej allesammans
Jag har en kompis som just har kommit hem från en sjukhusvistelse efter ett rejält astmaanfall. Jag har under en vecka hjälpt henne lite och även lagat mat- lite lchf inspirerat . hon hämtar sig jättebra. (Hon äter inte enl. lchf)
Nu har jag läst lite om kallpressat kokosfett och att det finns flera som märker av hälsoförbättringar - snälla skriv i tråden så ska jag printa ut den o ge till min kompis.
Så till er som har astma - och även andra kroniska sjukdomar - tycker ni att kallpressat kokosfett hjälper er? Hur mycket äter ni per dag ungefär?
Viktminskning är inte i detta fallet av intresse utan hälsoförbättringar.
vänligen
Monica Hansson
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Min vän som fått mängder av hälsoförbättringar av lchf "blev av" med sin astma efter bara några få dagar.
Nu äter han ju lchf - inte bara kokosfett, så ingen vet vilket som haft vilken effekt - men kanske kan det vara inspirerande ändå? Här är hans solskenshistoria.
Hoppas din kompis ger allt en chans, för att bli av med sin astma!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
ETT stort steg är att hon äntligen har slutat röka!! Det är konstigt att de måste ha en nära-döden-upplevelse för att rata cigaretter..
Jag har själv ätit lchf i 2 år, berättat om mina hälsoförbättringar men vill samtidigt inte tjata på henne, om hon vill prova hela lchf-kittet får det bli hennes beslut.
Men jag har läst lite om just kokosfettet - och vill gärna dela med mig av det till henne. 
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Ja, nikotin är en stark drog. Den starkaste drogen. 1 mg i blodet kan ta livet av en fullvuxen man - att jämföra med hur många mg/ml en narkoman kan trycka i sig av andra droger.
Så - ser man på det, är det kanske inte så konstigt att människor har svårt att sluta röka…
Kanske hittar du lite matnyttigt att presentera för din kompis i nå'n av dessa (många) länkar:
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
LCHF i kombinationmed kokosfett varje dag har troligen fått min kroniska höftlkedsinflammation att läka ut! Och mina värkande o stela fingrar är nu mjuka ochrörliga igen
Först blev jag sämre och fick en stor bula på höftkulan som kändes som ett mycket ömt blåmärke, sedan försvann det succesivt och jag är nu *peppar,peppar* smärtfri!!!!!
Nu väntar jag spänt på om mina tåleder kommre läka ut - de är sämre och jag hoppas att det är samma process på gång.

Låga nivåer av D-vitamin är starkt förknippade med astma.
Själv blev jag av med min vid kostomlägnningen.. antagligen för att jag började äta betydligt mer ägg.. som är ett av de livsmedel som innehåller en hel del D-vitamin.
Annars så kan man alltid ta tillskott.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Det tog bara 30 år så försvann min astma.
Tror det är skillnad på olika typer och jag hade ingen allergisk, utan av atopisk typ.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Och nu verkar tårna ha läkt också! Skön tröst när vikten går uppåt att min kropp i alla fall verkar må bra!