Proteinpulver, blanda med vad???
Hej!
Jag undrar vad ni blandar ut erat proteinpulver så att de blir LCHF aktigt.
Dvs en skopa proteinpulver men vad blandar ni med för vätska?? kan ju omöjligtvis vara vatten?
Tacksam för svar :)

Vatten och grädde - samma sak som mjölk fast med mindre mjölksocker och mer fett!
Jag blandar med mjölk (efter gym är det alltid i vatten..) men det beror väl på hur strikt du är. snittar själv uppåt 75 gram kolhydrater om dagen så ska du vara under 20 gram så blir det nog svårt med mjölk..
Och om då både vill ha fett och protein så kan du ju äta kött eller ost istället för proteinpulver, jag använder det enbart för att få upp proteinintaget i min kost numera.
Jag tänkte ha de som mellanmål innan min träning och jag är hyfsat strikt snittar väl 20 kolisar om dagen ungefär höftvis.
Men liksom 50/50 vatten och grädde då eller?
Tror inte 50/50 kommer smaka mycket bättre, då är det bättre att hålla för näsan och svepa det med vatten.

50/50 smakar MYCKET bättre än vatten ;) tar oftast 1/3 grädde smakar bra.
Jasså? Ja jag har inte provat så då kanske man borde göra det då. :) Annars fungerar 3% mjölk finfint!

#6 ja min särbo kör också mjölk emellanåt :) men han liksom du tränar mycket mer än jag och har bättre kolhydratstolerans.