Jobbigt att vara förkyld!
Hej på er alla.
Sitter hemma i sängen och tycker synd om mig för att jag hostar och snorar och har ont i huvudet - helt enkelt en typisk septemberförkylning. 
Så, två saker: 1. Man kan bli förkyld även om man äter enl LCHF (Har jag gjort i snart ett år nu) 2. nu skriver jag av mig lite förkylningsångest - skriv och trösta 
Visst är det jobbigt.
Själv har jag lite ont i halsen men i övrigt ingen annan förkylning.
Köpte mig en nässkölj i vintras, men har inte lyckats använda den ännu. Jag VILL faktigt bli lite förkyld så att jag får testa den!
"nya leksaker" vill man ju alltid leka med.
Jag vet, att jag är lite knäpp, men det bjuder jag på.
Ha det gott och krya på dig.
Hej,
Tack för omtanken.Nu har jag sovit en timma - det är nog den allra bästa kuren mot förkylning. Bara det att det inte är så himla lätt att somna med nästäppa….
Jag har faktiskt oxå en nässkölj, och jag har använt den en del. Jag vet inte om den hjälper eller inte - det känns som att snuvan kommer i omgångar. Dessutom tar det emot en hel del (både mentalt, och rent fysiskt) att spruta in saltvatten i en täppt näsa, jag lovar 
Prova din nässkölj i en frisk näsa - det finns alltid lite damm att skölja bort, så håller du förkylningarna borta.
Jag varit ute och rest, blivit kall och trött, sovit för dåligt och träffat en massa folk, klart jag blir förkyld. Nåja, det känns lite bättre just nu.