Nya iformare i Efter Tio!
Idag börjar Malous Efter Tio på tv4 igen och även denna säsong har de tre iformare som ska följas i jakten på bättre hälsa. En av dem är Artur Ringart som ligger i farozonen för att få diabetes typ 2. Alla tre kommer ha samma kostrådgivare/näringsfysiolog (Kristina Andersson) och en personlig tränare (Michel Angress). Kan bli intressant!
Läs mer om programmet här.
Ingen av dem kör lchf eller någon form av low carb, Men intressant ändå.
Hur gick det i förra omgången?
Kostdoktorn körde ju en omgång med en tjej. Jag försökte följa det men av någon anledning så "tappade" jag bort dem.

Vet vi vad de får för kostrekommendationer? Jag har inte sett något om det någonstans än. Mest intressant för "oss" är väl vad Artur Ringart får för rekommendtioner med tanke på begynnande diabetes…
#3 Det står i länken du lade in, för två av dem.

Ja, men inte för den som är kanske mest intressant i sammanhanget…
Från redaktionen:
Hej! Tjejerna skulle ha kommit hit o berättat idag - men så fick vi plötsligt SD i riksdagen och vi kastade in Herman Lindqvist lite hastigt o lustigt. Tjejerna kommer att vara med i programmet, ska försöka hitta en tid snarast.
Ps. Det har gått bra för dem!
/Anette redaktör
#3 I artikeln du länkar till finns till höger länkar till vad tjejerna äter. Inte arthur tyvärr.
men vad jag kläst är det samma typ av diet till alla vilket innebär protein och spannmål gärna fullkorn. Sen i sann tant-tv tradiion har de laddat det med en massa recept. ingen vidare struktur på artiklarna alls.