Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 8098 ggr
Sindri
0

Rädda fiberhusken!

Blev så glad när jag hittade 300g fiberhusk på min Coop o till bra pris.

Nu skall de inte ha den i sortimentet längre - beslut uppifrån!!

Alla vi som behöver handla den där borde ringa och klaga - jo, det går att påverka, jag har gjort det förut.

yvonnel
0

Vad behöver du fiberhusk till?

[Pennylane1]
0

oj då, det köper jag med på COOP (använder i LCHF-pannkakor, som redning, till LCHF-bröd). Måste kolla med dem om de tänker ta bort det här med!

Annars blir det nog eg. billigare att köpa Lindrros stora förpackning med husk (ej fiberhusk) och den är iofs bättre i mina ögon men det blir en stor kostnad på en gång plus att det är onödigt mycket, har för mig 1,5 kilo)

Sindri
0

#1 Som Pennylane sade, till bröd och pannkanor, plättar. Det går åt mycket plättar här, både spenat-, och mandel.

Nötbröd äter familjen, själv har jag slutat med mackor.

willowpysen
0

Själv handlar jag ibland på bodystore.se Hälsokost på nätet, och handlar man för 500:- eller mer så är det fraktfritt. Brukar bli D-vitamin, Omega-3, fiberhusk och kokosfett ;)

"En stund i taget - här & nu"

Wildrat
0

Vi får väl mailbomba dem eller ringa och klaga…

Coop: info@coop.se 

Besöksadress:
Englundavägen 4, Solna

Postadress:
171 88 Solna

Telefon: 08 743 1000

[Pennylane1]
0

har mejlat!

CasaRamon
0

Jag har köpt 300 gr. fiberhusk på CityGross i Uppsala. Hoppas dom fortsätter med det.

Fiana
0

Har varit lite skumt, tidigare har jag i "alla" affärer bara sprungit på den lilla påsen, plötsligt finns de antingen inte alls eller bara den stora förpackningen (som jag inte har lust att köpa då en lite räcker i flera månader för mig). Får hoppas de små påsarna inte håller på att försvinna, eller ännu värre fiberhusk försvinna helt från standardsortimentet i affärerna

yvonnel
0

Jag köpte en liten påse för att prova till bröd men jag gillade inte den liksom grusiga konsistensen. Ska dock göra 1 försök med pannkakor också. Generellt sett så vill jag försöka hitta en ny väg att tänka måltidsutseende/sammanställning utan potatis och bröd - utan ersättare.

Inte helt lätt.

Qamilla
0

Jag har mailat och frågat.

Sindri
0

#8 Grejen är att en liten påse på 100 gram kostar nästan lika mycket i min hälsokost, som en stor på 300 gram kostar på Coop. Det håller sig väldigt länge, men jag använder en hel del till framförallt plättar.

Fiana
0

#9 Det blir bara "grusigt" om du antingen har för mycket eller inte låter det svälla ordentligt, I många recept är det tyvärr otillräcklig svällning, antagligen är författaren helt enkelt inte känslig för den känslan. Dock kan man inte gilla konsistensen av andra anledningar även om den svällt ordentligt….. den ger då nämligen en lite slemmig konsistens :P

ragnhildar
0

Men , det blir ju till dallrande gelé. Jag använder Pofiber i stället. MYCKET BÄTTRE.

Fiana
0

#13 De är bra till olika saker helt enkelt, och ger olika smak.

Qamilla
0

Jag har fått svar från Coop nu, från inköpsavdelningen. Maila Ni också så kanske dom tänker om.

" Jag kan ha tagit ett för snabbt beslut i detta fall och underskattat styrkan i varumärket fiberhusk, beslutet är taget men jag kommer att värdera detta igen till reviderings vecka 6 2011. Från och med vecka 36 har vi ersatt fiberhusk med PSYLLIUM från Finax vilket är en likvärdig vara."

[Pennylane1]
0

hmmm, är det skal från psyllium är det likvärdigt men är det hela frön är det ju inte det! Själv har jag inte fått något svar alls!

yvonnel
0

Jag ska ringa Finax, ena ägaren där är god vän och skolkamrat och han är lika gullig än fast han är en gammal gubbe och jag en gammal tant. Kul, va?

Sindri
0

Fick exakt samma svar som i #15. Enligt Finax hemsida är det skalen. Skall kolla priset också. Någon som provat det?