Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 11669 ggr
Medlem
0

Hokkaidopumpa

Hej!

Jag älskar Hokkaidopumpa och nu säljs det här jag bor till låga priser och jag tänker köpa några stycken. Hur länge håller dom? Kan man ha dom över vintern, kanske i källaren där det är mörkt och svalt?

Medlem
0

Jasså, ingen vet? Rynkar på näsan

Sindri
0

Nä, aldrig ens hört talas om det. Butternut, muscat och prydnads känner jag till. Hur ser den ut? Smak?
Varför inte fråga där du köper den - de borde veta.

Medlem
0

Så ser denna sort av pumpa ut. De är fastare än de vanliga, konsistensen påminner om potatis och smaken är för härlig för att kunna beskriva med ord. Jag har t. ex provat att göra gratäng med denna pumpa, jätte gott till kött eller fågel. Jag har även gjort tajine med lammkött och lite morötter. Jag provade också göra en efterätt men i receptet står det sirap och jag gjorde det genom att blanda stevia med lite vatten och hackad pistage. Smaken var himmelsk men konsistensen var olik originalet.

Jo, jag har frågat och varje gång får jag ett annorlunda svar så jag tänkte fråga här.

chapp
0

Detta är min favorit också. Jag odlar den gröna sorten, grön Hokkaido. Jag förvarar mina i kylskåpet men de brukar inte få leva så länge… absolut inte över vintern, livslängden på mina Hokkaidos kan räknas i veckor! Håller säkert länge eftersom det är en pumpa. Pumpamousse är min favorit. Sedan kan man blanda lite av moussen med  vispade ägg och steka goda plättar till frukost.

Agnez94
0

är pumpan god, hur mycket kolhydrater?

JAUS
0

7,2 g kolhydrater, mer än i äpplen alltså.

yvonnel
0

Det är väl en importerad frukt/grönsak?, importören måste veta, hållbarhet och flera recept, går den i någon form att frysa?

Jag har aldrg sett den sorten men nu ska jag leta för att göra egna experiment, kanske kan man göra pumpapaj och -soppa.

Om det går att frysa i portioner vore det bra för mig med ensamhushåll.

hemul
0

Här… de brukar veta.

chapp
0

Man kan göra mousse och frysa i portioner.

JAUS
0

Vanlig pumpa är ett betydligt bättre alternativ med endast 2g kolhydrater. Då kan man äta 3,5 gånger mer.

MissMullig
0

#10 Vilken är då vanlig pumpa