Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 1886 ggr
Baron
0

I våran tidning i dag

Hejsan

Det här häftigt att äta fett. Det fanns en läkare med i våran lokal tidning idag som pratade om det här med fetter.

Hon själv har varit överviktig och gick in för att äta fett rätt.

Det sod bl.a så här: jag äter hellre en smörgås med mycket smör på och två rejäla ost skivor " då blir jag mätt"

i stället för att äta någonsorts pasta rätt, för då blev hon snart hungrig igen!

Ja detta ska jag ta och följa upp har hört många som börjat äta så här ska bli spännande. Jag har alltid trott på att äta rätt sorts fett, det man åt förr, det fanns liksom inget annat då. Nu är det bara en enda stor djungel med sk.t grejjor i mat diskarna, för att företagarna ska tjäna pengar på oss.

Äkta smör är bäst, inga tillsatser. Det är lite hårt bara, det var det förr också men man får ta fram det en stund före man ska använda det.

Det gäller att planera och det blir en vana det också, en bättre vana en de vanor vi har idag på annat, som är onyttigt. 

Hälsar Baron

Elajsa
0

Förr i tiden hade mormor smöret i skafferiet inte kylen.

Nuförtiden när jag gör av med så mycket smör har jag börjat göra som henne. In i skafferiet bara. Mjukt och gott jämt. Hinner aldrig bli härsket här inte!!

//EE

Mervi
0

Välkommen Baron! Har man ett skafferiskåp så är det helt perfekt.

Jag plockar ut smöret när jag kommer upp om jag skall ha smör på morgonen, och när jag kommer hem på eftermiddagen är det det första jag gör, innan jag börjar med maten. Då hinner smöret bli mjukare. Jag äter inte bröd så det är ingen katastrof om det är hård heller.

Margareta
0

Välkommen Baron…

Vi har smöret i "svalen" …det blir aldrig gammalt…Skrattande

Numer pensionär i Nynäshamn

ovkyhn
0

Jag har mitt smör står framme på bänken dygnet runt , det har inte blivit gammalt, men när solen o värmen kommer får ja nog ha det i svalen.

Baron
0

Ja men precis, man hittar alltid på ett sätt som är bra för en.

Jag och mannen min ska iväg och ahndla sedan vi ska inköpa äkta smör, åååh det är så jäkla gott på en macka, då behöver man ju inget på heller egentligen. Känn smaken av smör mmm så gött!

Tur jag hittade detta forum, här blir det intressant och alla har vi olika erfarenheter att byta med varandra!

Hälsar Baron  ( Baron heter min vackra hund, korsning emellan Schäfer och Rottweiler han är så snygg)