Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 491 ggr
KatNyb
0

Undring om nötter och bär

Läste att det var OK med nötter och bär. Men när jag sedan titta i tabellen så ser jag att hallon och olika slags nötter inte ligger så lågt i kolhydrater. Så då kan man väl inte äta det, i alal fall inte så här i början?

Margareta
0

Dina reflektioner och reaktioner är helt rätt KatNyb.

Det enda är att vi säger så här på det här forumet:
Det finns inget rätt eller fel. Det finns bara dina egna beslut och Du väljer/testar vad som känns bra för Dig. Vi samlar information om olika livsmedel och drar sen själva slutsatser om vad som kan fungera.

Vi är olika allihop (vi gjordes tack och lov inte i en kopieringsmaskin). En del tål nötter och bär alldeles utmärkt. Nötterna antagligen för att de är feta och bären för att det trots allt är lågt mot annat och kanske inte så stora mängder.

Om Du är beredd att göra en drastisk start, då skippar Du efter din egen korrekta slutsats nötter och bär (myggen), men om du vill göra en mjukstart - ger Du dig på elefanterna först (stärkelse).

Ungefär så… tänker jag…så får vi säga vad alla andra säger…

Sen gör Du ett val som sammanställning av hur Du tycker vi påverkat Dig och så testar Du det och ser hur just DU reagerar.

Till slut har Du samlat information om hur Du själv vill/kan äta efter de slutsatser Du dragit sammantaget med Din målsättning med att ens börja.

Numer pensionär i Nynäshamn

KatNyb
0

Tack Margareta. Det är precis det förhållningssätt som du beskriver som jag tänkte ha. Det här är ju något jag ska hålla på länge. Har 15 kg att tappa och sen ska man ju hålla vikten. Så det gäller att hitta sin egen hållbara stil.Glad

Margareta
0

Precis så är det… en livsstil… en del gör det för vikten andra för olika andra hälsoskäl… och ett har vi gemensamt… vi mår bättre!!!

Numer pensionär i Nynäshamn