Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3516 ggr
marfur
0

LCHF i Jerusalem

Någon som har erfarenhet av LCHF i Jerusalem? Är på väg till en "International Conference on Integrative Medicine" där i oktober och man vill ju gärna äta under veckan också. Fast en av de bättre studierna av lågkolhydratkost var väl just israelisk?

vimsig
0

Har varit i Israel 12 ggr och i Jerusalem nästan lika många gånger men inte efter att jag börjat med LCHF. Ska dit igen om ca 1 månad och tycker att det blir lite spännande och se hur det funkar.

Frukostarna på hotellen i Israel är säkert inga problem. Rikligt med omeletter och andra ägg-rätter, kikärts-röror, andra röror, nat yoghurt och massor av ovan-jord-grönsaker. Det finns däremot aldrig kött i någon form på frukosten. Pga att judarna äter kosher, så serveras aldrig kött o mejeriprodukter samtidigt.

Middagarna intas på kvällen och då brukar det finnas mycket fisk, fågel och nöt-kött (judarna äter ju inte skaldjur eller fläskkött). Och så massor av grönsaker, förstås.

Problemet som kommer nu är att inga såser och inget annat heller innehåller mejeriprodukter och bea har jag inte stött på där. Så frågan är om det blir tillräckligt fett för oss LCHF:are.

Funderar på om jag ska ta med mig en burk kokosfett (som kan vara i rumstemp) och blanda ner i kaffet, äta mycker nötter och "ladda" fett på frukosten.

Lycka till! Jerusalem är en underbar stad med en härlig puls, så många olika religioner, folkslag och en fantastisk historia.

Du får gärna skriva o berätta om dina erfarenheter.

MimLan
0

#1 Serverar de inte något kött alls till frukosten ens på internationella hotell? Det låter konstigt. Att maten är skiljd från varandra kan jag förstå, men inte att internationella hotell skulle ha internationell frukost-liknande mat vore nästan bara konstigt.

Jag kollade på ett godtyckligt hotell på tripadvisor, och där stod "great breakfast [blabla] even for non kosher".

vimsig
0

Det finns säkert undantag, men jag har inte bott på något hotell där de haft kött i någon form på frukosten.

De flesta hotell har separat porslin till frukost o middag. sådan är seden. Men som sagt, det finns säkert undantag.

Och visst kan det verka konstigt, men det är väl lite av charmen att komma till ett annat land just att det är lite "konstigt".