Någon som har provat Glucosanol?
Skulle gärna vilja veta om någon här har provat Glucosanol. Har sett dom i hälsokost affären, och tyckt att det skulle kunna vara en bra idé att ha tillgängligt, för när man hamnar i situationer där det blir svårare att undvika kh.
Nu ser jag inte detta som något för varje dag, utan som ett sätt att undvika att bli dålig om det skulle vankas för mycket kh,vilket jag blir idag med för mycket kh. Vad tror ni?
Midsommar med ett par nypotatisar, glucosanol eller inte?
Föreslår att du gör en sökning så hittar du trådar som avhandlat ärendet.

Jag sökte på det men jag kunde inte hitta någon som hade provat det själv. Jag hittade mest kommentarer om det var något man skulle göra eller inte.
Anledningen till att jag vill veta hur man mår av dom är att jag skulle vilja kunna äta ett par nypotatisar eller liknande till midsommar, och inte må superdåligt, som jag annars har gjort tidigare när jag har gjort avsteg.
Problemet med det svar du söker är att du inte kommer att få ett svar som gäller dig.
Du får testa och utvärdera själv för att kunna få veta. Gör det innan just midsommar.

Nä det är säkert sant, ville mest se om någon annan hade några erfarenheter i ärendet, men som du säger, det är nog bäst att testa innan dess;)
Jag har testat. Alltså man mådde inte dåligt eller så av dom.om du e orolig att det skall vara några alli-biverkningar så är det inte så.
Om dom funkar eller inte det vet jag inte eftersom ja liksom inte använt dom nån period. bara testat. dom ligger kvar i skåpet och jag tänker att jag kan ta dom när det vankas kolhydrater men glömmer alltid bort dom.
Här är en site där folk lämnat en massa kommenter om Glucosanol.
Lycka till!
Låter intressant men för bra för att vara sant……..
Har inte testat just Glucosanol, men jag tar Glucobay som är receptbelagt. Båda är endast stärkelseblokerare och fungerar inte mot socker. De blockerar inte all stärkelse heller utan bara minskar upptaget, och äter mycket stärkelse kan man få magproblem av tabletterna.