Semester = "återfall"
Hej! Jag har just kommit tillbaka från 11 dagars semester i Spanien. Innan semestern körde jag LCHF och det gick ju hur bra som helst, saknade inte kolisarna överhuvudtaget och blodsockret låg fantastiskt bra (har diabetes typ 1). Var inställd på att fortsätta under semestern och började dagarna med calzonepizza där jag bara åt fyllningen och mozarellasallader på långturerna men det gick inte, varm sallad på stranden var ingen höjdare och det fanns nästan inget lämpligt på resturangerna :( Jag var helt enkelt och motvilligt tvungen att börja äta kolhydrater igen för att orka med veckan.
Nu är jag hemma och igår handlade jag hem allt som behövs för brödbak, gratänger och annat men det känns jobbigt att börja om. Känner ingen inspiration, vet inte vad jag ska äta.
Har ni några bra tips på enkla goda och billiga recept man kan göra till frukost och lunchlåda till jobbet?
http://julialex.blogg.se
Jag förstår inte varför du äter pizza, även om du bara äter fyllningen. Eller sallad, när det finns så mycket annat på menyn.
Jag bor halva året i Spanien och har inga som helst problem med att vare sej handla hem mat och laga själv eller att äta på resturang. Jag säger till att jag varken vill ha bröd eller potatis ( pasta,ris) och får då sallad eller grönsaker till köttet, fisken. Där jag bor, på solkusten i en stad som heter Almunecar, har vi flera bra affärer. Mercadona, Lidl m.fl.
Där finns också affärer som tar in svensk och dansk mat, så vi saknar ingenting.
Jo men du bor där, då blir det lättare! Jag var på semester med pojkvännen och några kompisar och de ville besöka pizzerior och pastaresturanger och jag hittade helt enkelt inget bra på menyn.
Bra mataffärer vet jag att det finns, vi bodde i Malaga och där finns de du nämner, men vi var inte "hemma" tillräckligt för mig att kunna laga egen mat. Hade som sagt matlåda två gånger till stranden men maten blev inte så fräsch efter en halv dag i värmen utan kylväska…
Det hade kanske gått bättre med planering men nu är det som det är 
Jag vill komma igång med LCHF igen nu, behöver lite inspiration och motivation bara :)
http://julialex.blogg.se