Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 4418 ggr
granit22
0

Bra frukost?

Hej,

Tänkte höra om det finns några bra/roliga förslag på frukostar om man inte kan äta allt för mycket ägg (saknar gallan) ??

/granit

Zepp
0

Gallan har bara en förvaringsroll och jag hoppas du har levern kvar, för det är där gallvätskan produceras?

Man kan ju ha problem med ägg iallafall och bästa frukost är rester från gårdagen midag, snabbt, gott och nyttigt sätt att starta dagen på.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Pennylane1]
1

jag har just en laddning bacon (vet att en del anser att man inte ska äta det men det gör i varjefall jag) på papper i mikron (vet att en del anser att man är fettskrämd om man tillagar bacon så men det blir knaprigt på kort tid och förresten! Om man steker det på spisen hamnar en försvarlig mängd av fettet i köksfläkten, men vem vet folk kanske kramar ur filtret och suger i sig det fettet också, men då kan man jau suga ur pappret från mikrostekningen också Tungan ute )

Ett par minuter räcker. Sen låter jag baconbitarna svalna, lägger på en Brieskiva och voila! En liten knaprig macka, mumsig så det förslår!

Wtn3
0

Skaldeman har skrivit en hel artikel för de som vill äte GI-0/LCHF men har svårt att klara av bacon&ägg… Den går ut på fisk&sallad vanligen och finns här

egensinnig
0

Lembas kanske? Blir ca 0,5 äg per st. jag äter det varje morgon med makrill, ost, skinka, bacon el dyl + lite krasse o gurka. Och mycket smör på så klart!

Pasi
0

Det finns ju så himla mycket att välja mellan - hur många varianter av kött, fisk, fågel, inälvsmat, ost osv existerar det (kokt, rökt, torkat, stekt, grillat, rått - kallt, varmt)?
Bara vraka och välja det man tycker om, eller göra som jag - äta det som finns färdigt för tillfället (de få gånger jag äter frukost), ev plocka ihop rester med ost i en ugnsform, en sk "bottenlös pizza".