Kolhydrat noll
Idag läste jag i LCHF tidningen om kolhydrat noll-och kände direkt att detta är något jag skulle vilja pröva mig på under en längre period, minst 6 månader.
Min kost skulle då endast bestå av fisk, ägg, smör, oliv/rapsolja, lite fet ost.
Jag började med LCHF för något år sedan, och slutade, trots att jag rasade i vikt, men nu vill jag göra ytterligare ett redigt försök att ändra mina kostvanor för livet.
Är mycket överviktig och känner verkligen av det, har bla ont i knän, väldigt dålig kondis, ibland tom jobbigt med andningen och tryck över bröstet.
Jag skulle gärna vilja att de som kan detta följer mig på vägen så att vi tillsammans kan dokumentera vad som sker i min kropp med extremt lite kolhydrater under lång tid.
Jag har egentligen bara en fråga om denna kost-c-vitamin hur får jag i mig det?
Jag äter inte kött men mycket fisk.
Jag tänker starta imorgon och hålla på i minst 6 månader.

All mat som innehåller c-vitamin, animalisk såväl som vegetabilisk, innehåller kolhydrater. Så antingen kan man ta tillskott, finns socker- och sötningsmedelsfritt på hälsokosten, eller så kan man köpa askorbinsyra vilket finns på kryddhyllan och blanda ut i ett glas vatten.

OK. Det känns ju inte så naturligt att behöva köpa c-vitamin på Apoteket.
Vilken föda med lite kolhydrater skulle ni rekommendera?
gul paprika, spenat, broccoli

Lever. Men det gissar jag att du inte vill äta…?

Gul paprika. 30 gram täcker hela dagsbehovet av C-vitamin, och det blir lite mindre än 1.5 gram kolhydrater.

Gul paprika får det bli! Och det är väldigt gott.

Citron och lime kan man med fördel pressa direkt på fisken.. smaklyft plus c-vitamin.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Rå blomkål, det är faktiskt riktigt gott att knapra på och ger bra med C-vitamin.

Tack för alla tips. Citron på fisk är väldigt gott.
Det är nog nästan omöjligt att komma ner i noll kolhydrater, men nära.