Pizzasallad
Jag brukar ofta äta en vitkålssallad med lite olja och vinäger till mellanmål under mina "kalorisnåla" perioder.
Nu undrar jag om det är okej enligt LCHF, eller om det är för lite fett?
Var är proteinet? Var är det nyttiga fettet? Var är maten?
Du verkar äta enbart dåligt fett (hyfsat säker på att du avser en omega 6-rik, dvs inflammationsdrivande, vegetabilisk olja).
Pizzasallad och olika varianter av Cole Slaw är helt OK! Självklart bör du äta något proteinrikt till såsom ett ägg eller kött/fisk i någon form till varje måltid.
Men annars så är en pizzasallad ett utmärk komplement till varje måltid. Vitkålen är C-vitaminrik. Använd gärna kallpresad oliv- elller rapsolja till pizzasalladen,
/Per Wikholm

Måste fråga medan jag kom ihåg..
Under en UFO period, hur illa e de med vitkålssallad?

#3 det beror väl på hur mycket du äter av den?

Det har varit typ en eller två gafflar.. alltså inte hela förpackningar eller ett kilo egengjort.. (vilket jag btw gjort- egen alltså)

Vitkål är bra LCHF-mat
Ska du äta ufo måste det ju rymmas inom dina 5 gram om dan förstås.
Och som dom andra säger balansera det med några tuggor "riktig mat" också även vid mellanmålen 
Hur kan man dra slutsatsen att en person äter enbart dåligt fett utifrån att denna frågar om man kan äta vitkållsallad till mellanmål!?
Det sägs ju inte ett dyft om vad ts äter i övrigt?
Det låter som ett helt OK mellanmål i mina öron!
#7 Låter mer som om inägget i #1 hamnade fel. 
Håller med om att pizzasallad är ett OK mellanmål ibland, men ännu bättre – och definitivt mer mättande – är det ju om du gör cole slaw av kålen och får i dig mer näring.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna