Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6566 ggr
illernettan
0

Finns det smörgåspålägg.....

….utan socker i?

Jag har letat länge efter pålägg utan socker men det verkar inte finnas. Ost har jag tröttnat på och magen pallar inte längre.

Kan någon hjälpa mig?

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

MimLan
1

Egengjord pastej och kokt skinka, lufttorkad skinka, bra salami, etc.

illernettan
0

#1 I den kokta skinkan är det druvsocker i Rynkar på näsan. Har du något namn på bra salami?

MimLan
0

Koka egen skinka.

Gå till en bra deli eller chark och fråga vad de har för något som passar dig.

illernettan
0

#3 Just det, det kan jag göra, att jag inte tänkte på det. Fast ibland önskar jag enkelheten av att bara köpa färdigt. Tack för dina tips.

[Ragamuffin]
0

Ja, usch, blir så trött på att de flesta skinkpålägg som finns att köpa i vanlig affär innehåller både druvsocker och socker och ofta någon smakförstärkare :/  Hade varit så lätt och behändigt att bara ha hemma och ta en bit då och då. Någon som vet om det finns någon skinka alls som köps färdigskuren i förpackning som inte innehåller massa dumt?

mazen
0

Ägg majo och räkor eller kräftstjärtar,makrill,tonfisk men vad lägger du pålägget på?

Braille
0

Prosciutto- och serranoskinka dvs lufttorkad skinka är ofta helt utan tillsatser förutom salt. Det finns en salami som heter "Guld-salami" som också är sockerfri men har en del andra tillsatser.

[Ragamuffin]
0

Bra tips, Braille, det ska iaf jag kolla upp!

Sugiyama
0

Jag köper lufttorkad skinka på Lidl. Den är utan tillsatser. Gustavskorv är också rätt ok.

Wildrat
0

En del av de utländska skinkorna som finns i den manuella charkdisken är utan socker och smakförstärkare, har hittat en med ok innehållsförteckning som heter Blackyskinka (från Tyskland). De ska ha etiketterna kvar i disken men ofta lägger de grejjerna med etiketten nedåt så man kan inte kolla innehållet själv.

Linda1976
0

"Brödernas fina"… hm, nånting…. Mitt minne haha!! Ligger i såna där trippelvikta plastförpackningar med svart baksida. De ska inte innehålla mer än en tillsats, men frågan är om de innehåller socker… Har inget paket hemma, men brukar köpa dem på ICA Maxi.

Nån som vet vad jag menar? :-D

Aniara4
0

Jag har just hittat en god Salami Milano i affären, av märket Montorsi. Den innehåller förstås lite konserveringsmedel och ospecificerade "kryddor" och även en gnutta socker, men kolhydratinnehållet sägs vara <0.1g/100g! Den är mild, inte alls så stark och salt som salami kan vara.

Dyr är den förstås (tror den kostade i storleksordningen 35-40:- för 80g, men jag kan minnas fel), men nån gång då och då tänker jag nog unna mig ett paket!

Förmodligen är det samma som den här, fast skivad.