Kcal i äggmjölk!
Jag dricker gärna en stor mugg äggmjölk till frukost. Jag la in mängderna i Minmat och upptäckte att den muggen motsvarar ca 2 000 kcal!
Har jag utrymme att äta mer en sådan dag? Jag behöver gå ner ca 20 - 25 kg och vikten står stilla sedan ett par veckor, har hållit på i 2 månader.
2000!!! Hur stor e den muggen undrar jag bara???
Om man gör på 2-3 ägg o en klick smör så borde de inte ge mer än 5-600 kcal.
Jag har använt 100g kokosfett och 4 ägg + vatten.

Oj, det var mycket kokosfett! Blir du inte väldigt mätt? Jag har iofs noterat att jag håller mig mätt längre på äggröra med 3 ägg och 30g smör än på äggmjölk med 3 ägg och 50g smör. Det har diskuterats om mat i flytande form passerar snabbare och tas upp sämre, och därför ger sämre mättnad.
3 ägg och 50g smör blir knappt 600 kcal.
Men alltså…. *orkar* du äta så mycket mer den dagen efter det? Men nu har jag ingen uträkning här, men 2000 låter som en felräkning, straxt över 1000 kcal borde det nog bli.

Ja, typ 1234 kcal om äggen väger 60g styck.
Energi kcal:
1222,40
Energi kJ:
5111,20
Proteiner:
30,24
Fiber:
0,00
Kolhydrater:
0,00
Vatten:
183,36
Alkohol:
0,00
Fetter:
Fett:
124,24
Kolesterol:
1000,80
E-mättade:
16,80
Mättade:
98,72
F-mättade:
4,88
Vitaminer:
A:
489,60
B1:
0,24
B2:
1,20
B3:
0,00
B6:
0,24
B9:
112,80
B12:
3,60
C:
0,00
D:
3,36
E:
4,32
Mineraler:
Fosfor:
481,00
Järn:
4,56
Kalcium:
120,00
Kalium:
302,40
Magnesium:
31,20
Natrium:
316,80
Selen:
57,60
Zink:
0,72
100Gram Kokosfett
240Gram Ägg rått
Jag använder ICA´s stora ägg och räknade nog med att de väger 500g totalt. Strutsägg? Jag tar förresten två äggulor + två hela ägg och blandar i.
Jag inbillar mig nog att om jag inte dricker så mycket äggmjölk så riskerar jag att bli hungrig fort igen. Jag skulle kanske testa och dra ner lite.
Jag väger inte maten resten av dagen och borde nog börja göra det. Jag kanske äter för mycket protein, borde ligga på ca 75g/dag. Jag är så förtjust i kött och kyckling. Och jag äter LCHF för att må bra och förhoppningsvis gå ner en del i vikt.
Min man mår fantastiskt bra av kosten. Han är en helt annan människa redan efter 2 månader. Han tror att hans testosteronnivåer har ökat då han bl a har fått ökad libido!
Jag undrar vad som har hänt med mig. Han tycker väl att jag har blivit fastare i kroppen och smalare i ansiktet vilket gör att jag ser yngre ut. Jag har inte samma blodsockersvängningar som tidigare, vilket är fantastiskt bra. Jag går förbi Pressbyrån på väg hem från jobbet och lockas inte att gå in och "bara" köpa tre chokladbitar för typ 28 kr. Jag skulle aldrig orka äta upp!
Du kanske har en sådan där gigantisk kopp som Joakim von Anka har - eftersom läkaren sagt åt honom att inte dricka mer än en kopp om dagen…. 
Jag tar bara 25-30g kokosfett i min äggmjölk och har minskant ned från tre ägg till två ägg (hela ägg).

Hur får du i dig 100 gram kokosfett? Bara i det är det ju 900 kcal. Läser man på burken så ska man hålla sig till 2-3 msk om dagen som ett kosttillskott - det är inte bra att överdriva heller….
Jag gör äggmjölk på:
1 ägg
2 äggulor
30-40 gram kokosfett
3 dl vatten (eller 4 beroende på ägg-stl)
3 tsk eko-kakao
1 tsk vaniljpulver
1-2 Candereltabletter (jaja)
På detta håller jag mig mätt i iaf 6-7 timmar. Räknar man att 1 ägg innehåller 70 kcal, 2 gulor kanske 120 och kokosfettet 200. Grovt räknat: runt 400 kcal - känns mer lagom, även om man inte "ska" räkna kcal, så får det ju va nån måtta på fett-intaget ;-)
det är ju inget fel i sig att ta allt extrafett från kokosfett! Och vill man ta det på morgonen så är det väl inte heller nåt fel?

extra fett? Man ska inte överäta fett för att man äter lchf. Man ska ersätta kolhydrat-kcal med fett-kcal, tex ta 1,5 dl bea-sås istället för ett jättelass pommes till biffen.
Har inte sagt att man ska överäta fett men trots allt betyder LCHF lite kolhydrater mycket fett, och jag talade om det fett man ersätter kolhydraterna med

Skulle inte tro det (om det nu inte verkligen är strutsägg