Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 5001 ggr
PernillaS
0

Hjälp har blivit ett monster

Jag har förvandlats till ett riktigt monster.

har fått min första mens sen jag startade med LCHF!

Jag har ett humör utan dess like är arg, gråter helt ostabil..

kan det bli så??

fialiten75
0

Hormonerna kan bli lite darriga innan man ställt in koppen, ganska vanligt med lite mellanblödningar i början tex. Kommer säkert rätta till sig så småningom, många får mindre pms och mindre ont.

*kramar om*

PernillaS
0

tack jag känner mej hemsk!!!! vill ha chocklad!! känner mej helt kass ont i huvudet, helt off.

Jag till och med ser arg ut.

Bläääää

egensinnig
0

Hur länge dröjde det innan mensen kom?

Hoppas det känns bättre imorgon

Gör en kopp varm choklad ( utan socker el m sukrin) kryp upp i soffan under en filt och se en feel-good film

Min är försenad m 2 veckor vilket aldrig hänt förut ….

fialiten75
0

Försök håll ut! Hoppas det känns bättre i morgon!

egensinnig - om du inte kan vara gravid ;) så ta det lungt, som sagt det här sättet att äta påverkar hormonerna så fuffens med blödningar, ägglossning osv är inte konstigt och kan räknas in i omställningsbesvär.

PernillaS
0

#3 min kom precis på dan!!

jag vill ha oboy riktig varm oboy!!

Men det är nog out of limit!

Cammen
0

Hej! Jag var utan mens ca 7 månader sen jag började med LCHF - jag har inte varit strikt med kosten hela den tiden (särskilt inte de senaste månaderna) men det handlade nog helt klart om någon form av omställning av hormonerna. Några dagar innan mensen kom hade jag också ett hemskt humör -  som värsta PMS tanten som ville gråta och knappt ville se min man!

Så blev det för mig!

PernillaS
0

Skönt att höra att det inte är bara jag som blir monster, hoppas det ger med sig.

jag är steriliserad så jag äter inga andra hormoner som kan påverka så det är nog som ni säger kosten som påverkar mitt humör.

Hoppas det bara är en övegång vill ju inte vara sån här föralltid!!

Fiana
0

Hade ofta och rikligt med mens när jag precis börjat, och en jäkla pms innan också. Det höll i sig i några månader, nu är det bra och stabilt, dock mycket färre dagar.

Men i början kändes det som jag svämmande över av hormoner