Favoritmat!
Min favorit mat är:
Blandfärs som brynes tillsammans med lite bacon och valfri svamp. Häll i grädde eller som för min del sojagrädde och låt puttra en stund. Brukar inte hälla i så mycket för jag vill inte ha den vattnig, mer som en gegga. Krydda efter smak, jag älskar spiskummin, smakar som tacos. Ibland blandar jag ner purjolök precis i slutet så den fortfarande är lite krispig. Ost kan slinka ner med.
Snabbt och lätt! Brukar göra så det räcker till 2 lunchar.
Går att utveckla på många sätt.
Vilken är eran favoriträtt? Gärna snabblagat.

Kokt ägg mosat med smör med riven parmesan på.
mmmmm

Gratäng på köttfärs, lök, svamp (champinjoner oftast), chilifrukter, fefferonis, kokosmjölk och riven stureost. Eller kycklingfilé med vitlökssmör, bearnaisesås och grekisk sallad.

ensorts röra som jag brukar laga
-valfritt kött. tex köttfärs eller kyckling i bitar
- en klick majonäs
- hackade champinjoner
- ev en klick cremefraiche
- valfria kryddor
- stek i smör och tillsätt majonäsen sist.
äter detta flera gånger i veckan. brukar skiva lite gurka eller steka lite bladspenat till. mums!

Det bästa jag vet är en riktigt fin köttbit, stekt precis rätt (enligt mig), tillsammans med vitlöksfrästa haricots verts och med ett glas gott rött vin till. Eventuellt lite blomkålsmos till också.
Men sånt har man ju inte råd att äta till vardags, så till lunch blir det ofta stekt fläskfärs rakt av, gärna med lite röd chili i så det inte blir så tråkigt. Eller basilika.
Ägg är alltid bra också. Äggmjölk med kanel är en annan favorit.
#0 det lät gott. Jag gillar också rätter med köttfärs. Tacograttäng är en favorit här hemma. Gillar en anna gratäng där man blandar köttfärsen med fetaost och stekt bacon.
Stekt rödspätta med sirat smör och pepparrot. Någon grönsak till, fast i ärlighetens namn saknar jag potatisen till smöret.