knäckebröds längtan
det går kalasbra för mig, jag har i stort sett inget sug.. MEN knäckebröd, fasiken vad jag vill ha knäckebröd :S
Funderar tom på att skippa alla grönsaker och mjölkprodukter för att kunna äta två knäckebröd/dag och ändå hålla mig under 20g kolhydrater… :S.
VET ingen bra plan men *suck*, liite märkligt känns det ändå att mitt enda sug är knäckebröd… med tanke på att jag varit chocklad och limp beroende :P
Jag tror inte att det är någon bra idé att äta knäckebröd! Precis som du själv vet
Även om du skulle utesluta alla andra kolhydrater. Förutom att säd är rent skadligt så riskerar du bara att trigga dina andra sug och falla tillbaka i limp- och chokladträsket, och det är det väl inte värt? Gurka är väl ingen ersättare men det är lite knaprigt i alla fall. Liksom rå blomkål och paprika, t ex. Försök stå ut så kommer suget att bli mindre med tiden 
Jag saknar också knastret! Här om dagen tog jag ett litet hörne med en smörklick på och det var så gott men jag tog inget mer.
Jag bakade pones idag och började genast fundera på om man inte kunde göra dom väldigt tunna och torka dom i ugnen så de blev hårda. Tror det skulle kunna gå. Då skulle man kunna äta hur mycket som helst 

mmm VET, men precis som du säger gurka eller blomkål är inte samma sak
men visst har du rätt…. äter jag ett knäcke kan jag äta tio …. så försöker vekligen låta bli, men det är itne alltid enkelt..ens med lchf
Tror jag har en tremånaderskris med lchf har inte haft sug innan och nu håller jag på att bli galen …
Baka sesambröd! Bre ut smeten riktigt tunt och grädda tills det blir hårt, en 10 - 15 minuter.

Tror inte jag ska försöka ersätta knäckebröden just nu… risken är att jag äter MÄNGDER med även lchf varriant vilket ju inte heller är bra…. och underhåller suget :S Men tack snälla för förslaget!