Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 5306 ggr
cream1
0

Kokos - rena hälsokuren?

Kokosfett innehåller ju bland det nyttigaste  fett man kan äta.

Ekologiska kokosflingor innehåller endast 1,5 % kolhydrater och e hel del fett.

Borde inte kokosflingor därmed vara bland det nyttiaste man kan äta med tanke på fettet?

är ju rätt dyrt med rent kokosfett så varför inte frossa i ekologiska kokosflingor bara?

Cool

Andina
0

Kokosfett innehåller inga kolhydrater alls. Du får alltså i dig mer fett per mängd (i volym räknat, t ex 1 dl) jämfört med flingorna, men inga kh. 
Och kokosfett slinker ner mycket lättare än flingor.

Därför väljer jag att använda kokosfett - utan kokossmak, så att jag kan ha det till lite av varje).

Tycker du om att frossa i kokosflingor, så ska du naturligtvis göra det! :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Anand
0

Vet inte om jag tycker det är så dyrt. Ger 45 kr för en burk på life butiken. Sen använder jag visserligen bara det i kaffet istället för frukost.

[Pennylane1]
0

jag gillar inte kokosflingor, så där har JAG min anledning att föredra kokosfett… fast jag kör med silverpaket och det är jättebilligt!

Anand
0

Jag har hört så många varningar om silverpaketen så det blir ekologiskt för min del.

[Pennylane1]
0

jag anser varningarna vara tveksamma då det i stort sett enbart är tillverkarna av det dyrare fettet som påstår det.

Ulf-S
0

"Silverpaketen" framställs av kopra, alltså torkad kokosnöt, som kan ha en tvivelaktig kvalitet. Oljan utvinns genom pressning eller med lösningsmedel.

Silverpaketen är sämre än färskt framställda ”virgin”-varianter, så är det bara, men de lär inte vara skadliga.

cream1
0

Ok, men fettet i kokosflingor borde väl generellt vara lika nyttigt som rent kokosfett?

Andina
0

Jag har visserligen aldrig funderat över det, men kokosfett är kokosfett! Så länge andra kemikalier eller processer inte förstör förstör produktens egenskaper så är det ju samma produkt.

Så - ät du dina kokosflingor så länge du tycker om dem!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Fiana
0

#7 Visst är det det. Men bara 1.5% kolhydrater stämmer inte. Jag vet att det står det på ica´s "i love eco" men det står helt enkelt fel (vilket de erkänt när några skickat mail för något år sedan för att kolla).

Det är lika som i alla andra märken - ca 6-6.5%. Mycket fibrer också.