Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-vitaminer-mineraler-tillsatser-mm
Läst 2409 ggr
Skogstrollet
0

Kramp

Är det någon som har koll på hur fort magnesium "går ur kroppen". Jag brukar ta tabletter varje dag men missade igår. I natt vaknade jag flera gånger med kramp i vaderna. Så fort kan det väl inte ändra sig?

lizziett
1

Hej Skogstrollet!

Stackars dig, jag vet hur det känns. Vaknade imorse av kramp fast jag tagit mina 3st b-calm igår. Det gör så jkla ont.

Jag tror också det beror på att man kanske druckit för lite vätska under dagen. Så har jag upplevt det iaf.

Hoppas någon annan kan svara dig angående hur fort magnesium går ut ur kroppen.

Lycka till!

Skogstrollet
0

Inga magnesiumproffs här?

EvaN
0

Kolla på fass.se så kanske du kan få lite info :-)

Hälsningar E

gammelmor
0

Nej, det är väl synd att påstå man jag hade också kramp strax efter det jag börjat med LCHF (juli -06). För ett par veckor sedan tog mina magnesiumpiller slut och jag har inte saknat dem. Kanske behovet är störst när man nyligen börjat med kosten. Och jag tror mig minnas att jag kände av mina vader redan nästa dag om jag glömt pillerna någon dag.

dufva
0

Precis som gammelmor skriver är behovet av magnesium som störst i början av den här kosten när kroppen gör sig av med överskottsvatten.

Dels lämnar mineraler kroppen då och i synnerhet magnesium har visat sig väldigt värdefullt i det läget.

Efter nån vecka har kroppen ställt om sig till en nivå utan överskottsvatten och en ny bättre balans uppstår

Numer tar jag bara lite grann (1 tsk dolomitpulver) några gånger i veckan främst för att gå ner i varv och om jag känner en tendens till att hjärtat vill rusa.

En låg dos tycker jag man bör fortsätta med långsiktigt eftersom det verkar som om mineralen kan hjälpa en slippa många hälsoproblem i framtiden.

Enda biverkningen kan vara en lösare avföring om man öser på för mycket..

Gunnilla
0

Googla på Magnesium, det gjorde jag i går. Kom till en tysk läkares sajt där det stod att man kunde ta upp till 1800 mg/dag. Var visst t o m bra mot torgskräck, depressioner, etc.