Slutar fettbrasan?
Slutar fettbrasan efter några veckor?
Jag har uppmärksammat att jag står lite stilla i min fettförbränning, utan att ha slarvat. Slutar fettbrasan efter några veckor? Eller har kroppen vant sig och jag bränner mindre och känner inte av det på samma sätt - väger mig ju inte, har ingen våg!
Märkte främst att jag brände fett genom att jag drack oerhörda mängder vatten, nu är jag inte alls lika törstig…
Neeej, det tror jag inte… VET du att din fettförbränning minskat, eller drar du den slutsatsen enbart eftersom du är mindre törstig? Jag tycker mig nämligen ha sett att många säger sig dricka extra mycket vatten de första veckorna, men att det avtar allt eftersom. Vet inte varför man skulle vara extra törstig i början, men spekulerar i om det kan ha att göra med att kroppen sätter igång och storstädar och således behöver extra vätska av den anledningen? Har du inte mätt dig något, så du kan se om det hänt något där?
Jag minns inte hur det var när jag började med LCHF, om jag var extra törstig eller ej. Bara att det var ett himla skvalande på toa, tyckte jag knappt gjorde annat!
Nä, jag vet inte faktiskt. Jo, jag mäter mig - när jag vågar. Nu när jag misstänker att jag står stilla så gör jag det inte… Jag har fått sug tillbaka och är hungrig för ofta, så jag är i en liten svacka… (fuskat med massa frukt o grönt och är lite trött på kosten)