Wraps enl OE
Ytterligare ett händigt recept från Lavkarbo Denna gång Wraps som gör av samma recept som Pannkakorna men med kryddor
OE Wraps
Dessa wraps är baserade på OE's pannkakssmet men jag tillsätter oregano, basilika, peppar, vitlök allt efter vilken smak jag vill ha på wrapsen
Här är grundreceptet - kan också användas till pannkakor/våfflor
- 300 gr keso
- 9 stk ägg
- 150 gr smält smör
- 1 ts salt
- 80 gr bokhvetemel
- 2 dl grädde
+ kryddor efter smak
Rör i hop ingredienserna med en stavmixer. Låt svälla i ca 15 min. Stekes som vanliga pannkakor.
Mitt tips är att hälla ut pannkakorna/wrapsen på en stor tallrik när de är stekta på ena sidan för att sedan hälla tillbaks den i stekpannan på andra sidan. De går lätt sönder när man använder stekspade.
Fyll med tacokött, äggsallad m majonäs eller vad du vill.
När kan man äta det här mumsiga då?
Jag äter inte mycket kålhydrater och har lite svårt att sprida ut dem. Jag blir så mätt på allt det feta att jag äter mycket mindre och har en negativ energibalans dvs mindre in än ut. Skulle jag tänka i atkinstermer så är jag i fas 1.
Det måste man nog avgöra själv, vilken mängd kolisar man vill/kan äta…
Jag väljer bort mjöl helt medan andra äter en skiva bröd/dag eller mer för den delen, t.ex finncrisp eller dylikt. Mina "extrakolisar" lägger jag för det mesta på nötter, mörk choklad, ev. hallon och sparar dem till fredag/lördag om jag och maken lyckas pricka in så vi är lediga båda två:) Annars kan jag lika gärna tugga på mina kotletter och kokta ägg med majonnäs!