Min mensvärk försvann
Hej! Jag har haft en sån kraftig mensvärk varenda månad att jag inte ens klarar stå upp. Har alltid tuggat smärtstillande som om det inte fanns någon morgondag på grund av smärtan, och det är ju inte bra. Har försökt under en längre tid hitta något naturligare alternativ, men utan resultat. Till slut läste jag något inlägg på internet om någon som haft mitt problem och löst det med sin diet (LCHF). Fantastiskt om det funkar, tänkte jag! Jag provade att äta mindre och mindre kolhydrater och min mensvärk är spårlöst borta sen tre månader tillbaka. I'm at awe och förstår ingenting! Vad bror det på? Hur kan smärtan försvinna sådär?
Grattis! Jag vet precis vad du pratar om!
Innan jag började med LCHF märkte jag att smärtan försvann då jag duktigt tog mina omega-3-piller (jag behövde ha tagit dem i en månad innan för att hålla smärtan borta).
Nu tar jag inte omega-3-piller men LCHF håller smärtan borta. Så jag vet inte om det har att göra med mindre kolisar eller bättre fett, och mer omega-3 i kosten. Bra är det i alla fall!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
För övrigt så har jag alltid upplevt mindre smärta under sommaren. Tror det har att göra med att man spänner sig mer när det är kallt. Så du kanske fått en extra skjuts av värmen nu de här månaderna, men hoppas det ska hålla i sig!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Min mensvärk är också betydligt bättre, en befrielse!
Min konsumtion av ipren har också minskat markant Mensvärken är också ett minne blott, nu har jag inte haft så förskräcklig mensvärk men en par ipren har underlätt livet.
Samma sak har hänt för mig! Förut var jag tvungen att ta ipren så fort jag började känna av värken, nu känner jag i princip ingenting!
Men vad det beror på, det vet inte jag heller =)
LCHF verkar mickla lite med hormonnivåerna speciellt i början, så de som inte haft mens problem förut ibland får det riktigt ofta rikligt och mycket pms, precis som om man haft problem så kan de bli bättre som för dig. Jag fick problem de första ca 6 månaderna, sedan har det stabiliserat sig så det är mer regelbundet och problemfritt än det varit på många år nu.