Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 6699 ggr
InaLi
0

LCHF-vänlig hälsoundersökning i Göteborg?

Har hållit på med LCHF sen i februari och har nu ett antal "vänner" som tycker jag absolut måste gå och kolla mina värden så snart jag kan. Är det någon som vet nåt ställe i Gbg som kan hälsokolla mig med ett "öppet sinne"?

MimLan
0

En hälsokontroll handlar om att insamla värden. Hur de tolkas varierar fundamentalt. Jag tror dock inte att dina vänner skall titta på när du får ditt utlåtande, eller hur? Så det spelar ingen roll för dig var du tar dina blodprover, rent krasst, om det ändå bara är värden du och dina vänner är ute efter.

Fråga dina vänner vad det är för värden de anser är bra, och be dem motivera dessa. Och red ut det innan någon kontroll görs, för kan inte dina vänner tolka värden, så spelar det ändå ingen roll.

Linda1976
0

Den läkaren du går till behöver ju inte få veta att du äter LCHF eller hur! ;-)

Berätta gärna i tråden hur det går.

Kungsportsläkarna är bra i största allmänhet, men vad de tycker om LCHF har jag ingen aning om….

matsmurfen
0

Be om proverna på vårdcentralen och begär dem sedan skriftligt och gör din egen bedömning?

klubba
0

precis vad jag tänkte,tala inte om att du äter LCHF…förrän efteråt-jag tror att dina värden är BRA.

InaLi
0

Bästa väninnan är läkare och hon är VÄLDIGT orolig för mina kolesterolvärden.

matsmurfen
0

#5  det framgår inte ovan att du vet dina värden, alltså vet inte heller din väninna-läkaren det?  hur kan hon då vara orolig?

klubba
0

#5 dina kolesterolvärden behöver hon INTE vara orolig för.

be din vännina läsa boken kolesterolmyten,eller kan hon läsa här:

http://stighastrup.dinstudio.se/empty_13.html

MimLan
0

#5 Där ser du. Gå inte i fällan med att ta prover innan du avkrävt vad hon egentligen tror om kolesterol.

Eftersom hon är orolig är det tyvärr alltför troligt att hon inte är kompetent nog att bedöma värden, eller förstå vilken roll kolesterol har i kroppen.

[Marja-Liisa]
0

Jag brukar gå till läkare när jag har besvär eller är sjuk, väldigt sällan nu för tiden, inte för att någon säger till mig att göra det.