Ny medlem..Nya tag!
Jag har precis hittat detta forum och blev medlem på en gång för att det kanske kan stötta mig!
Jag har gått ner ca 25 kilo på egen hand med en blandning av Kolhydratsdieter.
Kom hem för en vecka sedan från en Afrika där jag då ätit mycket frukt och vitt bröd!!
Det finns inget grovt bröd i Tanzania!
Ändå hade jag gått ner några kilo under min resa……men efter jag kommit hem fick jag ett tokryck och åt allt jag kom över i princip!
Jag har mått skitdåligt denna vecka och beslöt igår att ta tag i det här och försöka utesluta kolisarna helt! (nästan)
Så nu har jag kollat in denna sida och läst hur jag ska gå till väga och skrivit en lista på varor jag ska köpa!
Nu ska jag till affären!
Vi hörs!

Välkommen!

Välkommen hit, Svetsloppan! 
"still lost in space and time"
Hej hej!
Välkommen! Gratulerar till de försvunna kilon, starkt jobbat.
Lycka till!

Välkommen säjer jag med.
Jag har samma erfarenhet som du..
Kom hem från Nya Zeeland och Australien för 3 veckor sen och jag kan säja att de har inte grovt bröd där heller!!! Och strips och pommes till all mat på restaurangerna. Tom när vi var på IKEA och skulle äta så hade de pommes till Köttbullar med gräddsås och lingonsylt!!
Trots en del bekymmer med kosten tyckte jag ändå att jag klarade det rätt bra och åt så förståndigt jag kunde i 5,5 vecka. Gick endast upp ett kg vilket jag tycker är fantastiskt med tanke på omständigheterna. Men när jag kom hem så bara rasade jag upp flera kilo.
Men nu är jag tillbaka på banan igen. Kör Bittens kost men med mer fett. Typ dr dahlqvists ungefär. Så nu mår jag bra igen och redan några tappade hekton.
I mitt fall tror jag reaktionen berodde på det enorma stresspådraget som inträffade samma sekund jag kom hem. Kortisolet gjorde väl sitt.
Men vi kämpar på nu va?
Kram //EE
Välkommen hit!
Välkommen! Här kan du få allt stöd du behöver!
Lycka till med kosten! Och glöm inte att vara generös med fett, då blir omställningen mindre plågsam!
Kram!

Välkommen Svetsloppan och hoppas du ska trivas!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Välkommen säger jag med!!
Välkommen från mig också…
Numer pensionär i Nynäshamn

Ojoj!
Vilket välkomnande!
Tack för den responsen!
Jo det kan nog bero på stress som du Elajsa skrev!
Jag ska ha en utställning på ett galleri i Stockholm v.15 och det har legat bak i huvudet under tiden vi var i Tanzania,
och när jag kom hem tryckte det på…
det fåniga är nog att jag inte kom igång med måleriet förrän efter några dagar, för jag hade fullt upp med att stoppa i mig kolhydrater!!
Men nu har jag stoppat detta och idag blev det 3 goa ägg och en dubbel espresso med varm vispad laktosfri mjölk till frukost!
(jag kanske ska skriva i dagboken istället för att ta upp plats på forumet?!)
Kramar till er alla!
Du får gärna ta plats i forumet, det är därför vi är här… men skriv gärna i dagboken också om Du vill…
Man känner själv efter ett tag vad som passar var…
Numer pensionär i Nynäshamn