att börja med lchf
Känner mig som ett pucko men är det verkligen bara att dra igång? känns konstigt att man ätit makaroner till middag kvällen innan och sen till frukost ska man äta massa smör.. :P är lite osäker på hur jag ska dra igång det, plus hur mycket jag ska äta och vad.. idag har det blivit:
ekologisk yoghurt med linfrö och psylliumfrö
kaffe+ 2 oopsies med smör och ost
ikväll blir det broccoligratäng.
är mindre hungrig nu än vad jag varit innan, räcker att äta 2-3 ggr per dag men däremot småter jag hela tiden bara för att jag är sugen.. går det över?
haha låter som jag behöver guidning med det mesta :)
Hej!
I stort sett är det bara att sätta igång. Många väljer att trappa ner på kh i steg, t ex ta bort en grupp livsmedel i taget, förslagsvis först rent socker och frukt, sen spannmål, bönor/blajväxter, sen de grönsaker som är mindre bra (mer socker/stärkelserika). Men det är bara ett förslag.
Har du läst artikeln "Vanliga frågor och svar" som finns listad i marginalen uppe till vänster?
Hoppas verkligen du har tänkt att äta mer än det du anger i trådstarten? Var är kött, fisk, fågel, ägg, skaldjur, e t c??
Om du äter ordentlig mat, i ordentliga måltider, så kommer du inte behöva småäta!
Hoppas du ska trivas och må!
kaisakavat har gett dig så bra nybörjarråd att jag nöjer mig med att hälsa dig välkommen hit och lycka till.
Läs - läs och läs är mitt råd! Det kommer man långt med.
Var inte rädd för att fråga.
Fortsätt i den här tråden så blir den din egen erfarenhetsbank.
Numer pensionär i Nynäshamn
Sug är inte ovanligt i början, det kan dock hjälpa att äta rejäla måltider. T.ex. frukosten tillhör inte den mättande eller långsiktiga kategorin, prova att äta mat, som t.ex. några ägg eller äggröra.