Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 5320 ggr
smeo
0

Trött o snorig trots UFO

Sonen som tränar rätt mycket och ätit bara kött och  mestadels ägg kokosfett o lite ost hela sommaren

Han har nu när skolorna börjat igen ,blivit så snorig  samt jättetrött

Jag har inte tid o ork just nu att söka söka efter liknande problem så jag vore hemskt tacksam för tips           naturligtvis börjar omgivningen klaga på att det är KOSTENS fel

- han kan ju inte annat än vara trött när han inte äter några kolhydrater !

Tidigare   under flera år har han varit "allergisk" mot kanske damm  ev pälsdjur ?? vet ej

lite astmamedicin har han ätit   men inte behövt nån alls sen han helt slutade med spannmål.

KarinJ46
0

Kan det bero på något han får i sig i skolmaten? Låter ju nästan så om problemet började när skolan började. (om det i inte är en helt vanlig sommarförkylning förstås, jag åkte själv på en för en vecka sedan och den vill inte gå över)

lizaohman
0

Jag och maken har också haft sämre hälsa en vecka under sommaren, trots LCHF i flera år. Det är ju ingen garanti att man inte dippar ibland. Vid arbets- och skolstart ökar stressnivån. Vi tillförde lite extra c-vitamin, något vi annars inte bryr oss om. Håller dessutom med ovanstående att inte bara miljön förändras utan även kosten i och med att skolan börjar.

Aniara4
0

Kosten kanske gör de flesta friskare, men man blir ju inte immun mot alla sjukdomar för det. När skolan börjar träffar man en massa folk man inte sett på länge och utbyter virus med varann, det hör till att bli sjuk då. Kanske spelar skolmaten också in.

Men om han inte äter lever regelbundet kanske han ska tänka på vitamin C och äta lite paprika då och då.

Wildrat
0

D-vitamin kan också behövas, det stärker immunförsvaret.

Fiana
0

Det har verkat gå en extra envis och jäklig förkylning i min närhet i augusti, kraftigare och mer långdragen än annars på sommaren, på mig har den satt sig och "nästan brutit ut" de senaste veckorna, inte blivit ordentligt sjuk utan bara sådär halvsjuk och plötsligt behövt använda månger gåner mer astma medicin än vanligt (vanligen behöver jag det typ 1-2 doser i veckan, nu flera om dagen :S). Äldre släktingar som hade det tidigare blev helt däckade som influensa i många dagar. Även vänner omkring har också fått.

Så verkar vara något lite extra lurigt virus

Så här års är det väl mycket gråbo, den ger för mig lite lurig allergi, är diagnostiserat allergisk mot den sedan jag var liten, men märker för det mesta inte av det utom vissa år då jag har lite andningssvårigheter och trötthet. Aldrig varit så att jag nyser om jag stoppar näsan i det, utan yttrar sig lite mer diffust.

smeo
0

Tack för alla svar

hans "allergi" eller förkylning började lite före skolstart oh han äter bara köttet av skolmaten som också är gluten o mjölkfri åt honom, men de vägrar ge extra fett tex i form av fet majonäsdressing fast vi bad om det

- det är inte enligt våra rekomendationer     sa mattanten

Vissa dar har det blivit lite bättre om han tagit en zyrtex  svårt att säga

Kan ju vara dammallergi också för han mår bättre när han e ute .

magma
0

#0: Hur gammal är sonen? Om han inte äter lever/inälvsmat ofta så hoppas jag att han också äter grönsaker så han får i sig t.ex c-vitaminer.

Zepp
0

Ungar skall väl vara snoriga, de bekantar sig med nya bakterier o virus hela tiden?

Föresten har jag oxå haft den där konstiga förkylningen hela semestern, som alldrig verkar riktigt bryta ut.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

smeo
0

Han är 18 år och brukar ta en sked fiskolja +  koncentrerad havtornssaft på

morgonen

Zepp
0

Skäms Okej.. då vart det inte den snuvan.

Kan vara den jag dragits med hela sommaren. Skrikandes

smeo
0

Hur är det med det där att man efter ett tag på den här hälsosamma kosten blir sjuk, får ont nån stans - helar /läker kroppen.

kan det vara nåt sånt ?

Zepp
0

Mnja.. det är väl mest för de som ätit sig sjuka.. annars så är det väl bara en fördel med att äta essentiell näring så kroppen har större chans att fungera som det var tänkt.

Virus o bakterier lär inte upphöra att finnas på grund av att man äter hälsosamt, och har man ärftliga svagheter så försvinner inte det heller.