Börjar lite smått
Hej!
Nu har jag börjat lite smått. Jag kör en långsam övergång, för jag har alltför ofta gått snabbt in i nya sätt att äta/leva/vara och sedan kraschlandat efter någon vecka. Jag vill inte att det ska bli så den här gången och därför tar jag det lugnt; ska det vara för resten av livet har jag ju inte bråttom, eller hur?!
I alla fall.
Jag har hittills tagit bort bröd/pasta/potatis/ris/flingor från två av de dagliga måltiderna och det känns bra. I morse testade jag att äta en skål grädde med hallon till frukost… Kändes helt absurt men ack vad gott det var. Och tjo, vad länge jag stod mig! Ända fram till lunch! Det har aldrig hänt förut - jag brukar var vrålhungrig vid förmiddagsfikat.
För min del känns det som att stärkelse inte är någon större svårighet att avstå ifrån i de felsta fall. Rent socker i form av godis/kakor/glass är betydligt svårare. Men det får bli nästa puck! En sak i taget!
Jag ville egentligen bara tacka för alla bra råd och tips och insiktsfulla betraktelser jag har fått ta del av här! Jag återkommer med uppdatering när jag har kommit lite längre!
Det låter jättebra och bara att Du stod dig bra, betyder ju att Du börjat förstå hur detta fungerar…
Numer pensionär i Nynäshamn
Det är skönt att man inte är så hungrig jämt. Suget försvinner också så småningom. Lycka till i fortsättningen!
Idag blev det en liten omelett plus en skål med grädde och hallon till frukost. Gott och mättande!
Det roligaste var att mina pojkar (snart 3 och 5 år) först åt sina vanliga flingor med mjölk, sedan såg de min omelett och ville ha det också! Kul! Så klart deras snälla mamma stekte en omelett till dem också då! ;-)
Härom dagen gjorde jag världens godaste kycklinggryta (!) och åt den utan potaits etc naturligtvis. Jag frågade maken om han ville ha något sådant till, och erbjöd mig att koka det separat åt honom i så fall, men han gick med på att prova utan och tyckte att det var jättegott!
Jättekul!!!
Numer pensionär i Nynäshamn

Grattis till din fina start!
Vilken bra start, grattis! Och välkommen också, förstås:)